Show simple item record

dc.contributor.authorAthenea Mata Cortés, Athenea
dc.date.accessioned2021-01-28T08:37:38Z
dc.date.available2021-01-28T08:37:38Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2385-362X
dc.identifier.issn0212-3819
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1176
dc.description.abstract<p>The present article relates a little known dramatic art school project, linked to the Darmstadt Artists’ Colony, designed by Joseph Maria Olbrich and Hermann Bahr in 1900, to Stanislavski’s System. The main objective is to identify the convergences and the foundations and methodologies they shared. To this end, I have drawn on G. Bott’s 1974 publication of Ida Grünwald’s typewritten transcription of the original document handwritten by Olbrich and Bahr that they gave to the Grand Duke. Stanislavski’s complete bibliography published by Quetzal directly translated from Russian has also been essential. Similarly, I have used other primary sources on both cases, as well as some previous studies about them. The article shows that, despite the significant aesthetic differences, there were notable similarities in the pedagogies proposed in both projects, and concludes that, perhaps, the fact that the Darmstadt project never materialised was because it was ahead of its time.</p>
dc.description.abstract<p>El presente artículo relaciona un poco desconocido proyecto de Escuela de&nbsp; Arte Dramático, vinculado a la Colonia de artistas de Darmstadt, y diseñado&nbsp; por Joseph Maria Olbrich y Hermann Bahr en el año 1900, con el Sistema de&nbsp; Stanislavski. El objetivo principal es señalar las convergencias así como los&nbsp; fundamentos y metodologías en los que ambas propuestas coincidieron. Para&nbsp; ello se ha empleado la publicación que hizo G. Bott en 1974 de la transcripción&nbsp; a máquina de Ida Grünwald del documento original escrito a mano y entregado&nbsp; por Olbrich y Bahr al gran Duque. También ha sido imprescindible&nbsp; la bibliografía completa de Stanislavski publicada por Quetzal y traducida&nbsp; directamente desde el ruso. Del mismo modo, se han utilizado otras fuentes&nbsp; primarias vinculadas a ambos casos, así como algunos estudios previos sobre&nbsp; ellos. El artículo demuestra que, a pesar de las significativas diferencias estéticas,&nbsp; hubo notables similitudes en lo referente a las pedagogías propuestas&nbsp; en ambos proyectos y concluye que, tal vez, el hecho de que el de Darmstadt&nbsp; nunca llegara a materializarse estuvo relacionado con que se adelantara a su&nbsp; tiempo.&nbsp;</p>
dc.relation.ispartofEstudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2020, Núm. 45
dc.titleThe Darmstadt School of Dramatic Art Project (1900) and Its Convergences with the Stanislavski System
dc.typeArticle
dc.date.updated2021-01-28T08:37:39Z
dc.rights.accessOpen Access


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record