Now showing items 21-26 of 26

    • Routes vers la découverte d’un ordre caché dans le travail avec les acteurs 

      Rodríguez, Antonio-Simón
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      Le processus de travail entre le réalisateur et les acteurs se développe entre deux routes parallèles qui, paradoxalement, parfois convergent. La première route est un travail rationnel et conscient qui dirige la partition ...
    • Stand-up-and-speak vol. 1.-20 minutes of fame: The politics of post-spectacular theater 

      Schmutz, Christina
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      “Don’t make political theater – but make theater politically!” was the claim of post-dramatic theater rejecting the traditional rules of drama as anachronistic and founding a new, performative esthetic A theater would be ...
    • Teatre de màscares a Catalunya a la segona meitat del segle xx 

      Codinachs Parés, Maria
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      A Europa, al començament del segle xx, la màscara retornà al teatre i fou present en determinats espectacles. Jacques Copeau va ser un dels primers a retornar un rol a la màscara dins el teatre; la considerava una eina ...
    • Teatro y revolución en la obra de Albert Camus, Heiner Müller y Caryl Churchill 

      Ferrando Luquin, Sílvia
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      La revolución como tema y mecanismo es explorada en la obra de estos tres autores: Albert Camus, Heiner Müller y Caryl Churchill. El ser humano del siglo xx es un ser humano escindido, y la escisión con lo sagrado se hace ...
    • The Poetics of Hans van Manen: going towards a visual analysis 

      Ribot Thunnissen, Jordi
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      Hans van Manen (Amsterdam, 1932) is one of the most danced choreographers alive. His repertoire is known for its condensed power, a quality defined by the German critic Horst Koegler as “nuclear dance” after the premiere ...
    • Un projecte de tesi: ètica, poètica i subjectivitat en l’obra de Sarah Kane 

      Tirado Mauri, Marta
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      L’article explica els objectius de recerca, el marc teòric i les hipòtesis extretes en l’elaboració del projecte de tesi de l’autora durant el primer curs de doctorat. L’objectiu principal de la tesi és desxifrar i analitzar ...