Show simple item record

dc.contributor.authorSolanilla i Roselló, Anna
dc.date.accessioned2016-11-28T18:57:41Z
dc.date.available2016-11-28T18:57:41Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2385-362X
dc.identifier.issn0212-3819
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11904/795
dc.description.abstractEl títol d’aquest treball encapçala una reflexió analítica i comparativa sobre quina hauria de ser la formació de l’escenògraf avui. Revisa el model pedagògic que actualment s’està desenvolupant a l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD) de l’Institut del Teatre de Barcelona i d’altres centres formatius d’escenografia a partir de contraposar el concepte escenogràfic tradicional, de comprensió constructiva i interpretativa, a un d’estètica performativa i postmodern. La tesi defensa que actualment les metodologies i els coneixements que estem utilitzant en la majoria de centres de formació en escenografia estan en decalatge amb la concepció de l’escena contemporània. Habitualment, les metodologies que s’apliquen en la formació de l’escenògraf encara es fonamenten massa en estratègies de disseny que bàsicament tenen en compte el sentit geomètric i interpretatiu de l’escenografia. Es tracta d’una concepció d’origen modern. Aquest fet implica que, entre altres coses, en la formació es deixin de banda conceptes d’espacialitat no interpretatives i restin marginals concepcions performatives com l’atmosfera. Al mateix temps, l’actual escenògraf en formació, poc en contacte amb les tècniques de comunicació que proporcionen els mitjans de comunicació de masses o l’art digital, perd la possibilitat d’enriquir la seva narrativitat mitjançant estratègies que ja fa molt de temps que han estat validades per l’escena i l’art contemporani. L’article vol establir els fonaments conceptuals i metodològics que ajudin a actualitzar el model pedagògic en la formació dels escenògrafs del segle xxi.
dc.relation.ispartofEstudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
dc.subjectEscenografia
dc.subjectpedagogia
dc.subjectconcepció performativa
dc.subjectpostmodern
dc.subjectFabià Puigserver
dc.subjectIago Pericot
dc.subjectdisseny escènic
dc.subjectEscola Superior d’Art Dramàtic (ESAD)
dc.titleRevisió de la pedagogia en la formació d’escenògrafs al segle XXI
dc.typeArticle
dc.date.updated2016-11-28T18:57:42Z
dc.rights.accessOpen Access
local.citation.startingPage167
local.citation.endingPage176


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record