Ara es mostren els documents 1-20 de 26

    • Ricard Salvat: el somni d’un futur Teatre Nacional de Catalunya 

      Puig Taulé, Oriol
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      El 3 de març de 2013 la Sala Tallers del Teatre Nacional de Catalunya (TNC) va tancar les seves portes a causa de la delicada situació financera de la institució, provocada en gran mesura per les enormes retallades en ...
    • Impacte de la direcció catalana en l’escena operística 

      Pérez Solé, Jordi
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      En els darrers anys, la creació escènica catalana ha començat a irrompre en la cartellera operística internacional com un referent innovador. Carlus Padrissa al 2008 i Calixto Bieito al 2012 han estat reconeguts amb el ...
    • Revisió de la pedagogia en la formació d’escenògrafs al segle XXI 

      Solanilla i Roselló, Anna
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      El títol d’aquest treball encapçala una reflexió analítica i comparativa sobre quina hauria de ser la formació de l’escenògraf avui. Revisa el model pedagògic que actualment s’està desenvolupant a l’Escola Superior d’Art ...
    • La visió teatral implícita en l’obra escrita d’Eugenio Barba 

      Masgrau, Lluís
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      El punt de partida de l’article és una recerca realitzada des del 1992 fins a l’actualitat en el context de l’Odin Teatret Archives per crear i anar actualitzant una bibliografia crítica de l’obra escrita d’Eugenio Barba. ...
    • Routes vers la découverte d’un ordre caché dans le travail avec les acteurs 

      Rodríguez, Antonio-Simón
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      Le processus de travail entre le réalisateur et les acteurs se développe entre deux routes parallèles qui, paradoxalement, parfois convergent. La première route est un travail rationnel et conscient qui dirige la partition ...
    • Dramaturgia del espectador en la performance intermedial 

      Zorita Aguirre, Itziar
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      Este artículo ofrece un acercamiento conceptual a la figura del espectador dentro de la performance intermedial. La condición ontológica de las artes en vivo y el medio digital pueden ser similares. A diferencia de otras ...
    • La memòria de les arts escèniques catalanes i les TIC. L’experiència del Museu de les Arts Escèniques 

      Valls Pasola, Anna
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      El Museu de les Arts Escèniques (MAE) de l’Institut del Teatre de Barcelona engloba un museu, una biblioteca i un arxiu. L’Institut és el centre més important de formació, investigació i difusió de les arts escèniques de ...
    • La interpretació de la dansa. De la necessitat d’un entrenament específic per a ballarins 

      Fàbrega, Jordi
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      Presentem un resum del treball de recerca que es va iniciar el 2001 i que va culminar el 2010 amb la lectura de la nostra tesi doctoral. A partir del fet d’haver constatat la manca d’un entrenament específic per a ballarins, ...
    • Stand-up-and-speak vol. 1.-20 minutes of fame: The politics of post-spectacular theater 

      Schmutz, Christina
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      “Don’t make political theater – but make theater politically!” was the claim of post-dramatic theater rejecting the traditional rules of drama as anachronistic and founding a new, performative esthetic A theater would be ...
    • The Poetics of Hans van Manen: going towards a visual analysis 

      Ribot Thunnissen, Jordi
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      Hans van Manen (Amsterdam, 1932) is one of the most danced choreographers alive. His repertoire is known for its condensed power, a quality defined by the German critic Horst Koegler as “nuclear dance” after the premiere ...
    • La interpretación actoral en ópera: bases para el desarrollo de una técnica actual para la escena operística 

      Egea Ruiz, Susana
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      La interdisciplinariedad intrínseca al género operístico provoca, desde su inicio, el debate entre diferentes tendencias interpretativas. La transformación del escenario operístico, tras la formulación de la Gesamtkunstwerk ...
    • Rerouting Choreography: dance and culture policies in Catalonia between 1975 and 2000 

      Vendrell i Sales, Ester
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      With the death of General Franco in 1975 and the restoration of democracy, Spain entered a new historical stage and thus opened a new chapter for the performing arts. The constitution of 1978 recognized culture as a right ...
    • Ambos lados: deconstructing identity, performing memory 

      Marín Ezpeleta, Rakel; Daniel, Henry
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      Project Barca’s central research question – how can embodied personal and collective memories be shaped into new architectures of identity and belonging in the form of innovative performance works that speak to wider ...
    • Un projecte de tesi: ètica, poètica i subjectivitat en l’obra de Sarah Kane 

      Tirado Mauri, Marta
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      L’article explica els objectius de recerca, el marc teòric i les hipòtesis extretes en l’elaboració del projecte de tesi de l’autora durant el primer curs de doctorat. L’objectiu principal de la tesi és desxifrar i analitzar ...
    • Teatre de màscares a Catalunya a la segona meitat del segle xx 

      Codinachs Parés, Maria
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      A Europa, al començament del segle xx, la màscara retornà al teatre i fou present en determinats espectacles. Jacques Copeau va ser un dels primers a retornar un rol a la màscara dins el teatre; la considerava una eina ...
    • Col·laboren en aquest número 

      Autor desconegut
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
    • Teatro y revolución en la obra de Albert Camus, Heiner Müller y Caryl Churchill 

      Ferrando Luquin, Sílvia
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      La revolución como tema y mecanismo es explorada en la obra de estos tres autores: Albert Camus, Heiner Müller y Caryl Churchill. El ser humano del siglo xx es un ser humano escindido, y la escisión con lo sagrado se hace ...
    • Presencialitat i virtualitat: relacions entre text teatral i món digital per a la peça País sense paraules de Dea Loher 

      Pujol Llop, Judith; Carreras Sales, Anna
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      Fruit de l’aparició de les noves tecnologies, observem una transferència de la representació i de la percepció del món físic al món digital. Si ens centrem en els canvis que aquesta transferència genera en la manera de ...
    • Old Craftsmanship on the Stage as Resistance 

      Saumell, Mercè
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      A number of small companies that work with the manipulation of small objects and visual dramaturgy have appeared during the last decade in Catalonia and Spain. They have a fragile and peripheral structure based on the ...
    • Alain Platel, de Because I Sing (2001) à C(H)OEURS (2012). Une approche allégorique du choeur 

      Dambrine, Serge
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Accés obert
      Alain Platel fonde Les Ballets C de la B, à Gand (Belgique), en 1984, avec des proches. Il acquiert peu à peu une pratique autodidacte de la chorégraphie, créant une forme de « danse bâtarde » qui contribue de manière ...