Enviaments recents

  • Col·laboren en aquest número 

    Autor desconegut
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
  • Dramaturgia del espectador en la performance intermedial 

    Zorita Aguirre, Itziar
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    Este artículo ofrece un acercamiento conceptual a la figura del espectador dentro de la performance intermedial. La condición ontológica de las artes en vivo y el medio digital pueden ser similares. A diferencia de otras ...
  • Rerouting Choreography: dance and culture policies in Catalonia between 1975 and 2000 

    Vendrell i Sales, Ester
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    With the death of General Franco in 1975 and the restoration of democracy, Spain entered a new historical stage and thus opened a new chapter for the performing arts. The constitution of 1978 recognized culture as a right ...
  • La memòria de les arts escèniques catalanes i les TIC. L’experiència del Museu de les Arts Escèniques 

    Valls Pasola, Anna
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    El Museu de les Arts Escèniques (MAE) de l’Institut del Teatre de Barcelona engloba un museu, una biblioteca i un arxiu. L’Institut és el centre més important de formació, investigació i difusió de les arts escèniques de ...
  • Un projecte de tesi: ètica, poètica i subjectivitat en l’obra de Sarah Kane 

    Tirado Mauri, Marta
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    L’article explica els objectius de recerca, el marc teòric i les hipòtesis extretes en l’elaboració del projecte de tesi de l’autora durant el primer curs de doctorat. L’objectiu principal de la tesi és desxifrar i analitzar ...
  • Revisió de la pedagogia en la formació d’escenògrafs al segle XXI 

    Solanilla i Roselló, Anna
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    El títol d’aquest treball encapçala una reflexió analítica i comparativa sobre quina hauria de ser la formació de l’escenògraf avui. Revisa el model pedagògic que actualment s’està desenvolupant a l’Escola Superior d’Art ...
  • Stand-up-and-speak vol. 1.-20 minutes of fame: The politics of post-spectacular theater 

    Schmutz, Christina
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    “Don’t make political theater – but make theater politically!” was the claim of post-dramatic theater rejecting the traditional rules of drama as anachronistic and founding a new, performative esthetic A theater would be ...
  • Old Craftsmanship on the Stage as Resistance 

    Saumell, Mercè
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    A number of small companies that work with the manipulation of small objects and visual dramaturgy have appeared during the last decade in Catalonia and Spain. They have a fragile and peripheral structure based on the ...
  • El Motif Writing o Symbolisation du mouvement dansé, una eina per a la composició coreogràfica 

    Ros, Agustí
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    Des del moment que Rudolf von Laban va presentar i publicar Kinetography Laban/ Labanotation l’any 1928, els seus deixebles no han parat de difondre-la amb l’ajut d’aplicacions diverses. A mitjan anys seixanta del segle ...
  • Routes vers la découverte d’un ordre caché dans le travail avec les acteurs 

    Rodríguez, Antonio-Simón
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    Le processus de travail entre le réalisateur et les acteurs se développe entre deux routes parallèles qui, paradoxalement, parfois convergent. La première route est un travail rationnel et conscient qui dirige la partition ...
  • The Poetics of Hans van Manen: going towards a visual analysis 

    Ribot Thunnissen, Jordi
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    Hans van Manen (Amsterdam, 1932) is one of the most danced choreographers alive. His repertoire is known for its condensed power, a quality defined by the German critic Horst Koegler as “nuclear dance” after the premiere ...
  • Presencialitat i virtualitat: relacions entre text teatral i món digital per a la peça País sense paraules de Dea Loher 

    Pujol Llop, Judith; Carreras Sales, Anna
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    Fruit de l’aparició de les noves tecnologies, observem una transferència de la representació i de la percepció del món físic al món digital. Si ens centrem en els canvis que aquesta transferència genera en la manera de ...
  • Ricard Salvat: el somni d’un futur Teatre Nacional de Catalunya 

    Puig Taulé, Oriol
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    El 3 de març de 2013 la Sala Tallers del Teatre Nacional de Catalunya (TNC) va tancar les seves portes a causa de la delicada situació financera de la institució, provocada en gran mesura per les enormes retallades en ...
  • Impacte de la direcció catalana en l’escena operística 

    Pérez Solé, Jordi
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    En els darrers anys, la creació escènica catalana ha començat a irrompre en la cartellera operística internacional com un referent innovador. Carlus Padrissa al 2008 i Calixto Bieito al 2012 han estat reconeguts amb el ...
  • La visió teatral implícita en l’obra escrita d’Eugenio Barba 

    Masgrau, Lluís
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    El punt de partida de l’article és una recerca realitzada des del 1992 fins a l’actualitat en el context de l’Odin Teatret Archives per crear i anar actualitzant una bibliografia crítica de l’obra escrita d’Eugenio Barba. ...
  • Ambos lados: deconstructing identity, performing memory 

    Marín Ezpeleta, Rakel; Daniel, Henry
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    Project Barca’s central research question – how can embodied personal and collective memories be shaped into new architectures of identity and belonging in the form of innovative performance works that speak to wider ...
  • Caminar de nou pel passat: reconstrucció històrica i innovació escènica 

    Gómez Pérez, Toni
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    El títol d’aquest treball ens vol projectar cap al fet d’observar el passat amb uns altres ulls: el passat com a font per generar una nova creació escènica. És a dir, l’antiguitat com a contingut, com a quotidianitat del ...
  • Teatro y revolución en la obra de Albert Camus, Heiner Müller y Caryl Churchill 

    Ferrando Luquin, Sílvia
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    La revolución como tema y mecanismo es explorada en la obra de estos tres autores: Albert Camus, Heiner Müller y Caryl Churchill. El ser humano del siglo xx es un ser humano escindido, y la escisión con lo sagrado se hace ...
  • La rítmica Dalcroze, mètode en evolució de la formació musical per a les arts escèniques 

    Fernández, Neus
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    L’any 1910, Émile Jaques-Dalcroze va fundar el primer institut de rítmica a Hellerau, Dresden, Alemanya. Mary Wigman, Adolph Appia, Joan Llongueres, entre d’altres, es van formar en aquest centre. Posteriorment, el mestre ...
  • La interpretació de la dansa. De la necessitat d’un entrenament específic per a ballarins 

    Fàbrega, Jordi
    Article
    Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
    Accés obert
    Presentem un resum del treball de recerca que es va iniciar el 2001 i que va culminar el 2010 amb la lectura de la nostra tesi doctoral. A partir del fet d’haver constatat la manca d’un entrenament específic per a ballarins, ...

Mostra'n més