Now showing items 1-14 of 14

    • Anatol. La megalomania d'Anatol 

      Schnitzler, Arthur
      Book
      Institut del Teatre, 1998
      Open Access
      "Les peces que integren Anatol són uns primers apunts per a La ronda i palesen tota la teatralitat de Schnitzler, gran aforista i un mestre de les rèpliques brillants i agudes. La personalitat passiva i inactiva d'Anatol, ...
    • Els bandits 

      Schiller, Friedrich
      Book
      Institut del Teatre, 1996
      Open Access
      El centre d'Els bandits el constitueix una parella de germans. Karl i Franz. enemics i allunyats l'un de l'altre. però esclaus d'un mateix conflicte: mentre que l'un es rebel·la en contra de les lleis humanes, l'altre ho ...
    • Casa de nines 

      Ibsen, Henrik
      Book
      Institut del Teatre, 1997
      Open Access
      Casa de nines fou estrenada el 1879 a Copenhaguen. Al llarg de les dues darreres dècades del segle passat les representacions d'aquesta obra van provocar una sorollosa polèmica. I és que la força de la Nora, el personatge ...
    • El càntir trencat 

      Kleist, Heinrich von
      Book
      Institut del Teatre, 1988
      Open Access
    • La Ciutat morta ; La Gioconda ; La Glòria 

      D'Annunzio, Gabriele
      Book
      Institut del Teatre ; Comanegra, 2019-09
      Open Access
      El teatre de Gabriele d'Annunzio, de tall poètic, ha romàs pràcticament inèdit en llengua catalana. Les tres tragèdies que presentem en aquesta antologia —La ciutat morta (1898), La Gioconda (1898) i La glòria (1899)— ...
    • Coriolà 

      Shakespeare, William
      Book
      Bruguera, 1983
      Open Access
      «Coriolà és conscient, després de parlar amb la seva mare que les coses han canviat: «Oh mare, mare! ¿Què haveu fet?» Però Coriolà no cedeix per penediment o per compassió, sinó per càlcul. A través de tota l'obra, l'heroi ...
    • La disputa 

      Marivaux, Pierre Carlet de Chamblain de
      Book
      Institut del Teatre, 1989
      Open Access
    • Els enamorats 

      Goldoni, Carlo
      Book
      Institut del Teatre, 1993
      Open Access
      L'argument s'ajusta a l'esquema típic de la comèdia burgesa; la situació de risc provocada per la conducta d'un determinat personatge es resol en un final feliç. Fins i tot sorprèn la facilitat amb que es desfà el nus i ...
    • Espectres 

      Ibsen, Henrik
      Book
      Institut del Teatre, 1989
      Open Access
    • Hedda Gabler 

      Ibsen, Henrik
      Book
      Institut del Teatre, 1985
      Open Access
    • La importància de ser Frank 

      Wilde, Oscar
      Book
      Institut del Teatre, 1998
      Open Access
      La importància de ser Frank sol ser considerada la millor obra teatral de Wilde. Conté escenes dignes de figurar en la més selectiva de les antologies del teatre universal. L'obra és una metaparòdia, una paròdia de paròdies. ...
    • Maria Estuard 

      Schiller, Friedrich
      Book
      Institut del Teatre, 1995
      Open Access
      Maria Estuard constitueix un model de teatre clàssic gracies a l'acurat equilibri tècnic que mostra i a la resolució innovadora de problemes dramatúrgics amb una màxima economia de mitjans. L'autor concedeix una gran ...
    • Pentesilea 

      Kleist, Heinrich von
      Book
      Institut del Teatre, 2000
      Open Access
      Pentesilea narra l'enfrontament entre Pentesilea, reina de les amazones, i Aquil·les, l'heroi grec. a la guerra de Troia. Aquest enfrontament esta marcat per la passió amorosa que es desperta entre tots dos i per un seguir ...
    • El ventall : amb dos finals alternatius en sengles apèndixs 

      Goldoni, Carlo
      Book
      Institut del Teatre, 1993
      Open Access
      Goldoni va escriure "El ventall" a partir del guió de "L'eventail" que havia fet el 1763 per a la Comédie ltalienne de París. Així, convertit en una veritable comèdia en italià per a Venècia, sorgí el 1764 "Il ventaglio", ...