Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributor.authorMestres, Albertca
dc.contributor.otherDepartament de Dramatúrgia, Escenificació i Coreografiaca
dc.date.accessioned2018-11-28T08:13:51Z
dc.date.available2018-11-28T08:13:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1009
dc.description.abstractEl 1935, Màrius Torres (1910-1942), abans d'ingressar al sanatori de Puig d'Olena, va escriure una única obra de teatre, Una fantasma com n'hi ha poques, publicada per primer cop el 2007, amb una introducció de Miquel Gibert. Torres, doncs, la va escriure als vint-i-cinc anys, en el breu període que va exercir la medicina a Lleida i després dels cinc anys passats a Barcelona estudiant la carrera. L'obra, sens dubte insòlita en el context teatral català, coincideix amb l'auge del teatre noucentista (Soldevila, Millàs-Raurell) i amb la introducció del cinema sonor. En aquest article explorem les influències que es poden percebre en aquesta obra i en fem una anàlisi dramatúrgica.ca
dc.language.isocatca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectcomèdia, lladre de guant blanc, pièce bien faite, ironia escènica, equívocca
dc.titleUna fantasma com n'hi ha poques, de Màrius Torres: influències i estructura dramàticaca
dc.typeConference lectureca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.audience.mediatorEscola Superior d'Art Dramàticca


Fitxers d'aquest document

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Llevat que s'indiqui el contrari, es descriu la llicència d'aquest article com Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain