Show simple item record

dc.contributor.authorCristoforidi, Kyriaki
dc.date.accessioned2021-01-29T10:18:23Z
dc.date.available2021-01-29T10:18:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2385-362X
dc.identifier.issn0212-3819
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1184
dc.description.abstract<p>In this article, we will start from the axiom that, as a place of confluence of opposing forces, the city provides the conditions for various ruptures to manifest as urban circumstances and as structuring and destructuring elements, both in human potential and in the geographical and tangible space. We will see how the Arnau Project, the result of citizen initiatives and the support of the municipal authorities, tries to confront these urban pathologies. On the one hand, on an intangible level, in the role of an actor working to come up with viable solutions to the discomfort generated by these ruptures. On the other, as a revitalising agent of an abandoned space: the Teatre Arnau. An additional aim is to redefine this space and re-examine the relationship established between the theatre and its users, to support some unusual theatrical administrative models in the current landscape of cultural management and to foster the creation of new dramaturgical potentials. Our approach, from a theatrological point of view, studies the theatrical phenomenon as a whole in its diversity of aspects that can vary between the architectural, artistic, political, social, cultural, and so on, making use of primary and secondary sources.</p>
dc.description.abstract<p>En este artículo partiremos del axioma de que, como lugar de confluencia de fuerzas contrarias, la ciudad brinda las condiciones para que se manifiesten diversos desgarros como circunstancias urbanas y como elementos de estructuración y de desestructuración, tanto en el potencial humano como en el espacio geográfico y material. Veremos cómo el Proyecto Arnau, fruto de iniciativas ciudadanas y del apoyo de las autoridades municipales, trata de afrontar estas patologías urbanas. Por un lado, a nivel inmaterial, en el papel de actor que trabaja para viabilizar soluciones contra la incomodidad generada por estos desgarros. Por otro lado, como agente revitalizador de un espacio abandonado, el teatro Arnau. Además, con la pretensión de redefinir este espacio, y volver a examinar la relación que se establece entre este y sus usuarios, para fundamentar unos modelos administrativos teatrales poco comunes en el panorama actual de la gestión cultural. Y al mismo tiempo como motor para la creación de nuevos potenciales de dramaturgia. Nuestra aproximación, desde un punto de vista teatrológico, estudia el fenómeno teatral como un todo en su diversidad de aspectos que pueden variar entre arquitectónicos, artísticos, políticos, sociales, culturales, etc., haciendo uso de fuentes primarias y secundarias.</p>
dc.relation.ispartofEstudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
dc.titleUrban Ruptures as Pre-Existing Potentials of Theatre: The Arnau Project
dc.typeArticle
dc.date.updated2021-01-29T10:18:25Z
dc.rights.accessOpen Access


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record