dc.contributor.author | Knijff Massip, Alba | |
dc.date.accessioned | 2022-11-30T11:04:31Z | |
dc.date.available | 2022-11-30T11:04:31Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 2385-362X | |
dc.identifier.issn | 0212-3819 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11904/1269 | |
dc.description.abstract | <p>Quins són els mecanismes de poder subjacents en la transmissió d’un relat concret? ¿Sota quins paràmetres pot l’espai teatral esdevenir un <em>locus </em>de contestació d’aquest règim d’intel·ligibilitat, o bé un dispositiu de cooptació institucional? Partint del concepte de <em>dispositiu </em>de Giorgio Agamben i de la seva vinculació amb la noció d’<em>allò polític </em>de Jacques Rancière, aquest assaig es proposa d’indagar en el potencial emancipador de les estratègies dramatúrgiques que, en lloc d’estructurar la representació en una diegesi tancada, l’obren a la possibilitat del seu desajustament.</p> | |
dc.description.abstract | <p>Which power mechanisms underlie the process of a story’s transmission? Under which parameters can the theatrical space become a <em>locus </em>of contestation of a concrete regime of intelligibility, or rather a device of institutional cooptation? Departing from Giorgio Agamben’s concept of the <em>apparatus</em>, I will use Jacques Rancière’s concept of <em>the political </em>to explore the emancipatory potential of dramaturgical strategies which, rather than structuring the performance in a closed diegesis, crack it open to the possibility of its disruption.</p> | |
dc.relation.ispartof | Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2021, Núm. 46 | |
dc.title | L’escena litigiosa de l’emancipació: una anàlisi política de la dissensió a «Mouthpiece» (2018), de Kieran Hurley | |
dc.type | Article | |
dc.date.updated | 2022-11-30T11:04:32Z | |
dc.rights.access | Open Access | |