Show simple item record

dc.contributor.authorKnijff Massip, Alba
dc.date.accessioned2022-11-30T11:04:31Z
dc.date.available2022-11-30T11:04:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2385-362X
dc.identifier.issn0212-3819
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1269
dc.description.abstract<p>Quins són els mecanismes de poder subjacents en la transmissió d’un relat concret? ¿Sota quins paràmetres pot l’espai teatral esdevenir un&nbsp;<em>locus&nbsp;</em>de contestació d’aquest règim d’intel·ligibilitat, o bé un dispositiu de cooptació institucional? Partint del concepte de&nbsp;<em>dispositiu&nbsp;</em>de Giorgio Agamben i de la seva vinculació amb la noció d’<em>allò polític&nbsp;</em>de Jacques Rancière, aquest assaig es proposa d’indagar en el potencial emancipador de les estratègies dramatúrgiques que, en lloc d’estructurar la representació en una diegesi tancada, l’obren a la possibilitat del seu desajustament.</p>
dc.description.abstract<p>Which power mechanisms underlie the process of a story’s transmission? Under which parameters can the theatrical space become a&nbsp;<em>locus&nbsp;</em>of contestation of a concrete regime of intelligibility, or rather a device of institutional cooptation? Departing from Giorgio Agamben’s concept of the&nbsp;<em>apparatus</em>, I will use Jacques Rancière’s concept of&nbsp;<em>the political&nbsp;</em>to explore the emancipatory potential of dramaturgical strategies which, rather than structuring the performance in a closed diegesis, crack it open to the possibility of its disruption.</p>
dc.relation.ispartofEstudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2021, Núm. 46
dc.titleL’escena litigiosa de l’emancipació: una anàlisi política de la dissensió a «Mouthpiece» (2018), de Kieran Hurley
dc.typeArticle
dc.date.updated2022-11-30T11:04:32Z
dc.rights.accessOpen Access


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record