Show simple item record

dc.contributor.authorSaumell, Mercè
dc.date.accessioned2022-11-30T13:17:23Z
dc.date.available2022-11-30T13:17:23Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.issn2385-362X
dc.identifier.issn0212-3819
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1278
dc.description.abstractEn el teatre contemporani, de preeminència visual, no podem parlar d'una escenografia mimètica respecte a una realitat concreta, sinó que el concepte d'escenografia es dilata per convertir-se en concepte d'espai escènic entenent-lo com principi organitzatiu dels diferents signes escènics; és a dir, com a part constitutiva d'un conjunt d'elements indissociables de la totalitat d'un espectacle. Una de les constants d'aquest espai escènic és mostrar-se fragmentat, com un collage que l'espectador exigeix una contínua recomposició. En aquest treball d'aproximació, trobem la traducció de l'esmentat espai escènic, pròpia i diferenciada, en els espectacles dels tres grups estudiats: espai com a lloc d'exploració i d'esdeveniments simultanis que obliguen a la integració d'elements dispersos en els espectacles de La Fura dels Baus; asimetria i fragmentació de l'espai en zones significants, i inestabilitat de volums i superfícies en l'espectacle </span><span lang="ca-ES"><em>Zombi</em></span><span lang="ca-ES"> de Zotal; i l'aparició del teatre dins del teatre, ambigüitat compartida pels dos espais associats a </span><span lang="ca-ES"><em>La tempestat</em></span><span lang="ca-ES"> de La Cubana.
dc.relation.ispartofEstudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1990, Núm. 31
dc.titleCreació escenogràfica col·lectiva. Aproximació al concepte d'espai escènic en els espectacles de La Fura dels Baus, Zotal i La Cubana
dc.typeArticle
dc.date.updated2022-11-30T13:17:24Z
dc.rights.accessOpen Access
local.citation.startingPage67
local.citation.endingPage93


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record