Show simple item record

dc.contributor.authorLópez Esteve, Oriolca
dc.contributor.otherDepartament de Teoria i Història de les arts escèniquesca
dc.date.accessioned2025-08-31T19:00:03Z
dc.date.available2025-08-31T19:00:03Z
dc.date.issued2025-05
dc.identifier.issn2696-0982
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1607
dc.descriptionPeriodicitat bianualca
dc.description.abstractAquest article analitza la trajectòria artística de La Veronal, companyia de dansa amb seu a Barcelona sota la direcció de Marcos Morau, a partir de dues de les seves estratègies creatives centrals: la nominació i la construcció de mons. El títol de l’article (“resistència dels noms”) al·ludeix a l’ús de topònims com Rússia, Islàndia o Copenhaguen, no com a descriptors geopolítics, sinó com a generadors poètics que activen dramatúrgies retorçades i posades en escena de caràcter oníric. Al centre del dispositiu coreogràfic de La Veronal hi trobem el sistema “Kova”, que codifica el moviment mitjançant la distribució del cos en coordenades espacials, afavorint així la dissociació articular del cos. Emmarcat en els debats contemporanis sobre dansa postconceptual, l’article sosté que La Veronal proposa un retorn al moviment com a eina de recerca formal, tot proposant mons escènics d’una enorme densitat poètica. Les creacions de Morau —complexes, visualment exuberants i culturalment significatives— posen en relleu el potencial de la dansa com a espai d’exploració i diàleg amb les ansietats, els desitjos i els imaginaris col·lectius del present.ca
dc.format.extent6 p.ca
dc.language.isocatca
dc.relation.ispartofCompàs d'Amalgama. Revista de cultura contemporània. 2025, Núm. 11ca
dc.relation.urihttps://revistes.ub.edu/index.php/compas-amalgama/article/view/50431ca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectLa Veronalca
dc.subjectMarcos Morauca
dc.subjectDansa contemporàniaca
dc.subjectCoreografiaca
dc.subjectdansa a catalunyaca
dc.titleLa Veronal. Resistència dels noms, insistència en els monsca
dc.typeArticleca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.identifier.doi10.1344/Compas2025.11.4
dc.audience.mediatorEscola Superior d'Art Dramàticca
dc.contributor.groupLEGS—Laboratoire d'Études de Genre et de Sexualitéca
dc.contributor.groupUniversidad de Zaragozaca


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain