Ara es mostren els documents 81-100 de 248

    • La importància de ser Frank 

      Wilde, Oscar
      Llibre
      Institut del Teatre, 1998
      Accés obert
      La importància de ser Frank sol ser considerada la millor obra teatral de Wilde. Conté escenes dignes de figurar en la més selectiva de les antologies del teatre universal. L'obra és una metaparòdia, una paròdia de paròdies. ...
    • Hedda Gabler 

      Ibsen, Henrik
      Llibre
      Institut del Teatre, 1985
      Accés obert
    • Espectres 

      Ibsen, Henrik
      Llibre
      Institut del Teatre, 1989
      Accés obert
    • El càntir trencat 

      Kleist, Heinrich von
      Llibre
      Institut del Teatre, 1988
      Accés obert
    • Maria Estuard 

      Schiller, Friedrich
      Llibre
      Institut del Teatre, 1995
      Accés obert
      Maria Estuard constitueix un model de teatre clàssic gracies a l'acurat equilibri tècnic que mostra i a la resolució innovadora de problemes dramatúrgics amb una màxima economia de mitjans. L'autor concedeix una gran ...
    • Els bandits 

      Schiller, Friedrich
      Llibre
      Institut del Teatre, 1996
      Accés obert
      El centre d'Els bandits el constitueix una parella de germans. Karl i Franz. enemics i allunyats l'un de l'altre. però esclaus d'un mateix conflicte: mentre que l'un es rebel·la en contra de les lleis humanes, l'altre ho ...
    • Casa de nines 

      Ibsen, Henrik
      Llibre
      Institut del Teatre, 1997
      Accés obert
      Casa de nines fou estrenada el 1879 a Copenhaguen. Al llarg de les dues darreres dècades del segle passat les representacions d'aquesta obra van provocar una sorollosa polèmica. I és que la força de la Nora, el personatge ...
    • Pentesilea 

      Kleist, Heinrich von
      Llibre
      Institut del Teatre, 2000
      Accés obert
      Pentesilea narra l'enfrontament entre Pentesilea, reina de les amazones, i Aquil·les, l'heroi grec. a la guerra de Troia. Aquest enfrontament esta marcat per la passió amorosa que es desperta entre tots dos i per un seguir ...
    • Joan Castells : el valor humà del teatre 

      Castells, Joan; Artesero, Salva; Vilar, Ruth
      Llibre
      Institut del Teatre, 2020-06
      Accés obert
      Joan Castells s’ha passat prop de cinquanta anys dialogant amb el teatre. I com que «parlant, parlant, vénen les idees», el seu pensament i la seva capacitat d’expressar-lo perquè també esdevingui útil als altres s’han ...
    • El cuerpo incalculable : William Forsythe, Gerald Siegmund y los diferenciales de la danza 

      Fratini, Roberto; Siegmund, Gerald; Guatterini, Marinella; Driver, Senta; Forsythe, William; Kaiser, Paul; Haffner, Nick; Birnbaum, Daniel; Whittemburg, Zachary
      Llibre
      Institut del Teatre ; Mercat de les Flors ; Ediciones Polígrafa, 2018
      Accés obert
      Con una trayectoria artística que se mueve a profundidades insondables entre danza, artes visuales, reflexión teórica y pedagogía, William Forsythe no es solo uno de los coreógrafos más significativos de las últimas décadas, ...
    • A contracuento : la danza y las derivas del narrar 

      Fratini, Roberto
      Llibre
      Centro Coreográfico Galego : Mercat de les Flors : Institut del Teatre, 2012
      Accés obert
      Frente a un discurso crítico que parece haber liquidado la narración como un elemento ajeno al espíritu de la danza, A contracuento intenta rehabilitar el cuento, y exponer las razones y las formas de un infinito historial ...
    • Componer el plural : escena, cuerpo, política 

      Pérez Royo, Victoria; Sánchez, José A.; Dias, Cláudia; Foster, Susan L.; Alba Rico, Santiago; Corral, Itxaso; Delgado, Manuel; Piña, Amanda; Cifuentes, María José; Rojo, Paz; Pérez, David; Quesada,Fernando; Chamorro, Paulina; Fernández- Savater, Amador; Chauchat, Alice; Fabiaro, Eleonora; Greiner, Christine
      Llibre
      Institut del Teatre ; Mercat de les Flors ; Ediciones Polígrafa, 2016
      Accés obert
      Componer el plural es un ejercicio; pero no es un ejercicio gramatical, sino un entrenamiento práctico, vital, corporal y político de configurar un nosotros. Implica disponer el cuerpo en una tensión entre dos fuerzas ...
    • Hacer historia : reflexiones desde la práctica de la danza 

      Mroué, Rabih; Allsopp, Ric; Pérez Royo, Victoria; Rozas, Ixiar; Jansa, Janez; Pristas, Goran Sergej; Soto, Olga de; Vujanovic, Ana; Naverán, Isabel de; Conde-Salazar, Jaime; Haro, Noemí de; Schneider, Rebecca; Spangberg, Marten
      Llibre
      Centro Dramático Galego ; Institut del Teatre ; Mercat de les Flors, 2010
      Accés obert
      Este libro recoge doce ensayos que reflejan aspectos fundamentales sobre los modos en que actualmente se aborda la relación con el pasado, la memoria, la contemporaneidad, la reidentificación corporal, los procesos de ...
    • L'expressionisme i el teatre 

      Siguán, Marisa
      Llibre
      Institut del Teatre, 1988
      Accés obert
    • Institut del Teatre: Memòria 2018 

      Institut del Teatre
      Estudi, informe, memòria
      2018
      Accés obert
    • Institut del Teatre: Memòria 2017 

      Institut del Teatre
      Estudi, informe, memòria
      2017
      Accés obert
    • Institut del Teatre: Memòria 2016 

      Institut del Teatre
      Estudi, informe, memòria
      2016
      Accés obert
    • Institut del Teatre: Memòria 2015 

      Institut del Teatre
      Estudi, informe, memòria
      2015
      Accés obert
    • És així, si us ho sembla 

      Pirandello, Luigi
      Llibre
      Edicions del Mall, 1983
      Accés obert
      Drama coetani a Liolà i al Berretto a sonagli on dos éssers viuen definitivament fora de la historia, pacificats, deixant als altres la rabiosa i inútil recerca. El drama de Così è, se vi pare és encara més gran i universal ...
    • El joc dels papers 

      Pirandello, Luigi
      Llibre
      Edicions del Mall, 1986
      Accés obert
      Pirandello vol fer pujar un cop més a l’escenari idees aparentment encarnades en personatges, però que per anar bé, haurien d’esborrar llur corporalitat per reflectir llur concepte en el mirall del públic. I aixo fa que ...