Mostra el registre d'unitat simple
Teoria escènica
dc.contributor.author | Gual, Adrià | ca |
dc.contributor.editor | Batlle, Carles | |
dc.contributor.editor | Gallén, Enric | |
dc.date.accessioned | 2017-01-19T13:00:38Z | |
dc.date.available | 2017-01-19T13:00:38Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.isbn | 9788494579004 | |
dc.identifier.isbn | 9788498037586 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11904/809 | |
dc.description.abstract | Adrià Gual (1872-1943), autor dramàtic, director d’escena, pintor, escenògraf i pedagog, va ser una figura cabdal del modernisme. Convençut que una activitat teatral renovada podia contribuir a l’educació estètica i a la regeneració d’un país, va fundar el Teatre Íntim (1898), primera companyia teatral moderna a Catalunya. També va fundar, el 1913, l’Escola Catalana d’Art Dramàtic (actual Institut del Teatre de Barcelona), que va dirigir fins al 1934. Als anys vint, la seva trajectòria teatral, especialment com a director del Teatre Íntim, va incidir en la renovació teatral espanyola en creadors com ara Cipriano Rivas Cheriff. Va conèixer i va estudiar la producció, entre d’altres, de Craig, Diàguilev, Pirandello o Capek, i es va relacionar personalment amb directors de la talla de Lugné-Poe, Copeau, Gémier, Jouvet, Pitoëff o Baty. La majoria dels seus textos dramàtics —entre els quals destaquen Nocturn: Andante morat, Silenci o Misteri de dolor— van ser editats en vida seva. En canvi, els assajos, els prefacis inèdits, les conferències, els articles i les notes disperses es van publicar parcialment a l’època i, malgrat el seu enorme interès, avui només es localitzen en el Fons Adrià Gual de l’Institut del Teatre o en hemeroteques. El present volum pretén omplir aquest buit: donar a conèixer una teoria escènica de primer ordre, precursora d’algunes de les teories més destacades de la renovació teatral catalana i espanyola del segle xx. | ca |
dc.format.extent | 345 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Punctum, Institut del Teatre | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Adrià Gual | ca |
dc.subject | Públic | ca |
dc.subject | Dramatúrgia | ca |
dc.subject | Teatre Íntim | ca |
dc.subject | Ballets russes | ca |
dc.subject | Direcció escènica | ca |
dc.subject | Interpretació | ca |
dc.subject | Teoria teatral | ca |
dc.title | Teoria escènica | ca |
dc.type | Book | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
local.citation.pubplace | Lleida, Barcelona | ca |
Fitxers d'aquest document
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Escrits teòrics [51]