RedIT: Enviaments recents
Ara es mostren els documents 241-260 de 956
-
Producció i recepció en el teatre: La concretització del text dramàtic i espectacular
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1985, Núm. 26
Accés obert<p>A dialectic model applied as much to the aesthetic of production as to the aesthetic of reception is indispensable in dramatic theory, something with dramatic analysis clearly reveals. The (director's) dramatic analysis ... -
Paisatge amb variacions de l'escenografia francesa
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1985, Núm. 27
Accés obert<p>The distrust of the theatre in the Italian manner has been followed by its revaluation; this coincides with a revival of the interest in image and distance to the detriment of the search for contact and intimacy with ... -
La vida dels objectes
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1985, Núm. 27
Accés obert<p>The human being maintains a specially intense relationship with everything concerning time and space. The natural surrounding as well as the inanimated universe which surround him are perfect mute interlocutors, cause ... -
La via del refús
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1985, Núm. 27
Accés obert<p>In 1938, in Moscow, the 40th anniversary of Stanislavski's Theatre of Art was celebrated. Today, we can see in Stanislavski's attitude the example of how to behave before a prime secretary or army men regardless of their ... -
És possible reproduir el nas de Cleópatra?
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1985, Núm. 27
Accés obert<p>Theatre has often wondered if it is possible to reproduce history. Shakespeare, Schiller and Victor Hugo tried to achieve this purpose and, from another point of view, · on November the 7th 1920, six thousand actors ... -
Xavier Portabella , amic, advocat i astróleg
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1985, Núm. 27
Accés obert<p>During the 40's the Catalan theatrical life was restrained, for —till 1946— the censorship did not allow any performance in catalan. In spite of this, secret activities, such as H those taking place in the studio of the ... -
Informe sobre política teatral del Departament de Cultura de la Generalitat
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1985, Núm. 27
Accés obert<p>The Departament de Cultura (Culture Department) of the Generalitat de Catalunya issued at the end of 1984 a long document summarizing the present situation of theatre and pointing out the lines of immediate action. In ... -
Sis respostes de Peter Brook
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1985, Núm. 27
Accés obert<p>During Peter Brook's stay in Barcelona, owing to the performance of his version of the opera Carmen, the English director had a conversation with the students and teachers of the Institut del Teatre. For more than an ... -
Introducció a: «Jesús batejat per Sant Joan Baptista»
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
Accés obert -
Pompeu Fabra, traductor teatral
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
Accés obert -
El llenguatge d'Àngel Guimerà
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
Accés obert -
Lucas Fernández: una retòrica afectiva per a la passió
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
Accés obert -
El personatge i el director d'escena en el trebgall amb els clàssics
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
Accés obert<p>The theatre cannot get free of its relationships with anthropology, semiology, psychoanalysis, audio-visuals, etc. The solution is not, despite the opinion of some producers, stagings which cost several millions of ... -
«Accions» i La Fura dels Baus
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
Accés obert<div id="articleAbstract"> <div> <p>La Fura dels Baus has gone across the Iberian Peninsula performing <em>Accions</em> and it has reached Argentine. People has thought that the group was bom with this show but ... -
Addenda
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
Accés obert<p>I cannot talk about history out of modesty. Either an admissible experience or a foolishness La Pipironda has got from 1959 till 1966 a stable staff. I have not been the only producer: Florenci Clavé has also produced ... -
Buscant les arrels
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
Accés obert<p>He would live in Barcelona and visit the districts occupied by marginal immigrants; then he would go over the districts of the autochthonous population. Madrid has not got such sharp contrats despite the great number ... -
Els pipirondos. Tot allò que recordo del grup teatral La Pipironda.
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
Accés obert<p>The “pipirondos” group has been quite great in number. We used to perform at the bars of some districts. Nobody has ever got away from playing a part; I have played the part of El Candel in <em>La batalla del ... -
Bibliografia
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
Accés obert -
Notes i dades per a un estudi inicial de l'activitat «performance» a Catalunya
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
Accés obert<p>Among so many expressive possibilities of the alternative form, the art based on action, and, more exactly, the performance, have no roots in Catalonia, where the most established artistic tradition was painting.</p> <p>That ... -
Els límits de la «performance» des de perspectives teatrals. Conversa amb Albert Vidal
Article
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
Accés obert<p>The performance is a new attitude of interpretation andadventure which asks from the audience a different reading, a very different reading from the one asked by a conventional performance or avant-garde. A reading which ...