Ara es mostren els documents 321-340 de 929

    • Microdramatúrgies 2020 

      Plana, Rafel; Batlle, Carles; Pérez Romero, Rubén; Bidegain, Gerard; Alcantarilla, Montserrat; Kellnerová, Kristina; Agut Martínez, Jordi; Pires Román, Dámaris; Vergés, Sadurní; Bel Roset, Andrea
      Altres
      2020
      Accés obert
      Microdramatúrgies d'alumnes i graduats de l'Institut del Teatre retransmeses al programa de ràdio Això és un drama, d'Icat.cat. des de la sala d'exposicions del Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques (MAE)
    • Teatre religiós medieval als Països Catalans 

      Massip, Francesc
      Llibre
      Institut del Teatre / Edicions 62, 1984
      Accés obert
      «Aquesta obra prova de fer evident la decisiva importància del teatre català medieval en el concert de l'avantguarda dramàtica europea de l'època, mentre que analitza aquesta abundant producció dramàtica, que no es desenvolupa ...
    • Guia per recórrer Rodolf Sirera 

      Pérez González, Rafael del Rosario
      Llibre
      Institut del Teatre, 1998
      Accés obert
      "Gràcies a l'obra de Rafael Pérez González disposem d'una aproximació general al teatre de Rodolf Sirera. Cal remarcar que l'autor d'aquest estudi no es limita a adoptar una posició neutra o asèptica a l'hora de valorar ...
    • Anatol. La megalomania d'Anatol 

      Schnitzler, Arthur
      Llibre
      Institut del Teatre, 1998
      Accés obert
      "Les peces que integren Anatol són uns primers apunts per a La ronda i palesen tota la teatralitat de Schnitzler, gran aforista i un mestre de les rèpliques brillants i agudes. La personalitat passiva i inactiva d'Anatol, ...
    • A l'est de qualsevol lloc 

      Thomas, Edward
      Llibre
      Institut del Teatre, 1997
      Accés obert
      «A l'est de qualsevol lloc és una reflexió sobre el món gal·lès d'avui, que té, però, una absoluta universalitat. El veritable interès de l'obra és la generalització de molts referents i el retrat d'uns personatges ...
    • Artaud i el teatre 

      Abellan, Joan
      Llibre
      Institut del Teatre, 1988
      Accés obert
      «Antonin Artaud va néixer el 4 de setembre del 1896, a Marsella. Quan el 10 de desembre d'aquell mateix any s'estrena a París Ubu roi (Ubú rei) d'Alfred Jarry, Artaud tenia, doncs, només tres mesos i sis dies. Totes les ...
    • Gestió eficient dels fons personals i institucionals 

      Garriga, Neus; González Borrajo, Teresa; Valls Pasola, Anna
      Contribució a congrés
      2020-12
      Accés obert
      Comunicació realitzada durant el Seminari d'Experiències'20. El futur és nostre, organitzat pel Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya. Aquesta comunicació es basa en la recerca, en el valor de ...
    • FFF: The Friendly Face of Fascism. Per una estètica dels dispositius 

      de Naeyer, Roger Bernat; Fratini, Roberto
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Accés obert
      <p>Manifest de la companyia teatral The Friendly Face of Fascism creada l’any 2008 per Roger Bernat i altres, on s’elaboren les directrius d’una estètica dels dispositius.</p>
    • La ciutat com a escenari a Rimini Protokoll: una conversa amb Helgard Haug 

      Bibiloni, Guillem Aloy
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Accés obert
      <p>El matí de la seva intervenció en el simposi «Teatre i Ciutat» celebrat a Barcelona, la directora i autora Helgard Haug, fundadora de Rimini Protokoll, va rebre l’Observatori d’espais escènics UPC-ETSAB a l’Institut del ...
    • Lluèrnia, escenografies de llum i foc a l’espai públic 

      Fargas, Pep
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Accés obert
      <p>Lluèrnia, festival del foc i de la llum, és un esdeveniment anual que se celebra a Olot, el segon dissabte de novembre, i que convida creadors de diverses disciplines a plantejar una nova mirada sobre els espais urbans ...
    • interActing with Architecture 

      Hohler, Anna
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Accés obert
      <p>The Compagnie un tour de Suisse was created in 2012 out of the meeting between the actress and director Hélène Cattin and the architecture and dance critic Anna Hohler. Their shared interest in architecture and in ...
    • Contemporary Theatricalities between the Private Space and the Public Space. The Experience of What Is "Unheimlich" 

      Carnevali, Davide
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Accés obert
      <p>The relationship between the private and public dimensions is one of the main pillars of the discourse on the performing arts. The architectonic space of theatre dialogues with the urban space in which it is located and ...
    • Manifests Are Meant to Clear the Air and Challenge – Nobody Has the Right to Obey 

      Schmutz, Christina
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Accés obert
      <p>The commentary classifies Roger Bernat’s and Roberto Fratini’s FFF manifest, published in 2018, as an artistic praxis. It shows that the drafting itself of a manifest can be understood as a performative practice: the ...
    • The Ignorance of Participation as an Act of Poetic Resistance: Introduction to the Manifest of the Company FFF: "The Friendly Face of Fascism" 

      Pedullà, Carmen
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Accés obert
      <p>The following introduction seeks to provide some of the main characteristics of the scenic poetics set out in the manifest "FFF: The Friendly Face of Fascism. For an Aesthetics of Devices" that Roger Bernat and Roberto ...
    • Algunes qüestions sobre la relació de Fabià Puigserver amb Polònia 

      Garcia Sala, Ivan
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Accés obert
      <p>Quan es parla de la trajectòria vital i artística de Fabià Puigserver indefectiblement es fa referència a la seva experiència i a la seva formació com escenògraf a Polònia, on visqué i s’educà entre 1951 i 1959. Segons ...
    • "Moving objects" Who moves whom? Who moves what? 

      Brnčić, Constanza
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Accés obert
      <p><em>Moving objects</em>&nbsp;is a performative practice that I have been developing for four years in different contexts. Through a simple proposal (or action score), participants move objects that were already in a ...
    • El tercer espai de l’arquitectura teatral. Entre l’escenari i la ciutat 

      Serrazanetti, Francesca
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Accés obert
      <p>Al llarg de la història, el disseny d’espais teatrals sempre ha tingut en compte la seva relació amb la ciutat. Darrerament, quan s’ha prestat molta atenció a les pràctiques de participació cultural, l’arquitectura ...
    • Parlar com a acte d’autoempoderament - instal·lació teatral i dispositiu de mediació tècnica al museu - Numax-Fagor-Plus de Roger Bernat 

      Schmutz, Christina
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Accés obert
      <p>Sobre la base de l’exemple de la producció&nbsp;<em>Numax-Fagor-Plus</em>, del director català Roger Bernat, l’article debat l’estructura paradoxal d’un dispositiu tècnic, tot establint relacions amb aspectes d’un ...
    • The Site-Specific Projects of Teatro Potlach: The City as Set Design and Dramaturgy 

      Sansone, Vincenzo
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Accés obert
      <p>Teatro Potlach is an Italian theatre company founded in 1976 by Pino Di Buduo and Daniela Regnoli in a little village, Fara In Sabina, after a period of training by the two young people at Odin Teatret, under the ...
    • Què té el carrer? Dimensions d’un hàbitat creatiu 

      Sambola, Oriol Martí
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Accés obert
      <p>Aquest article identifica sis aproximacions definitòries del carrer creatiu: la dimensió urbanística, la política, l’artística, la simbòlica, la tecnològica i l’atmosfèrica, presentades a través dels seus perquès, els ...