Mostrando ítems 241-260 de 929

    • «Performance»: una aproximació personal 

      Jappe, Elisabeth
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Acceso abierto
      <p>Elisabeth Jappe was born in France, brought up in Holland and since her wedding she has lived in Germany. She objects both the frontiers between countries and the divisions in cultural fields. That explains her especial ...
    • Discurs sinergètic i accionisme. (Tres peces de Beuys) 

      Clot, Manel
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Acceso abierto
      <p><span style="font-weight: 400;">Articulades entre elles per múltiples elements recurrents, les accions de Joseph Beuys suposen la materialització d’un discurs que parteix de les línies mestres del pensament, que convoca ...
    • Tots els cinc sentits. El teatre mistèrico-orgíac. El teatre dels sentits 

      Nitsch, Hermann
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Acceso abierto
      <ol> <li class="show"><span style="font-weight: 400;">Un fet real pot ésser registrat mitjançant els cinc sentits. Jo projecto esdeveniments a través dels quals convido als espectadors a olorar, tastar, mirar, escoltar i ...
    • Fluxus & Zaj 

      Ferrer, Esther
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Acceso abierto
      <p><span style="font-weight: 400;">Aquest text presenta els moments més actius del grup FLUXUS durant la primera meitat dels anys seixanta. Després de fer un repàs dels noms més significatius, les actituds, els manifests ...
    • La «performance»: de les accions inicials als multimèdia dels vuitanta 

      Picazo, Glòria
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Acceso abierto
      <p>This text deals with a wide view, from the first gestures made by such artists as Marcel Duchamp, Piero Manzoni or Yves Klein till the performance of the end of the seventies and beginning of the eighties, entirely ...
    • Xavier Fàbregas, dades bibliogràfiques 

      Badiou, Maryse
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
    • Un rar exemple de crític objectiu 

      Trilling, Ossia
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
    • Xavier Fàbregas i la universitat de Toulouse-Le Mirail 

      Serralta, Frédéric
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
    • Xavier Fàbregas, investigació i acció 

      Monleón, José
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
    • Xavier, l'excepció 

      Mazzone, Lia; Mazzone, Beno
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
    • La sensibilitat de la passió 

      Gründ, Françoise
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
    • Record de Xavier Fàbregas 

      Doménech, Ricardo
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
    • Un català amb perspectives universalistes 

      Cardoso, Julio
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
    • Record d'en Xavier 

      Barba, Eugenio
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
    • Xavier Fàbregas o la necessitat d'un activisme 

      Formosa, Feliu
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
      Des de les seves aportacions teòriques dins del grup La Pipironda, en Xavier Fàbregas estigué en el centre de noves iniciatives. Els seus primers assajos com a dramaturg el varen portar a interessar-se per la problemàtica ...
    • Xavier Fàbregas i el teatre valencià entre els dos pròlegs de l'«Homenatge a Florentí Montfort» 

      Sirera, Rodolf
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
      En la segona edició —primera íntegra—de l’obra Homenatge a Florentí Montfort, d’en Josep Lluís i Rodolf Sirera, considerada el punt de partida del nou teatre valencià, s’inclouen dos pròlegs d’en Xavier Fàbregas, que va ...
    • L'obra de Xavier Fàbregas a l'Institut del Teatre 

      Bonnín, Hermann
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
      En Xavier Fàbregas fou una figura clau en la renovada etapa que l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona emprengué a partir del 1970 sota la direcció d’Hermann Bonnin. L’autor relata les aportacions d’en Fàbregas ...
    • Fàbregas, autor teatral 

      Benet i Jornet, Josep Maria
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
      L’etapa d’en Xavier Fàbregas com a dramaturg ha quedat semioblidada, sepultada sota la seva trajectòria posterior de crític i historiador del teatre català. En canvi, fins a la meitat dels anys seixanta, l’objectiu més ...
    • Fàbregas: la necessitat de lluitar, la vocació de saber (aproximació a un compromís intel·lectual) 

      Benach, Joan-Anton
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
      L’esperit reservat d’en Fàbregas constituí en bona part l’actitud que el personatge adoptà per defensar una independència radical respecte a moviments i grups que conformaven el seu entorn. En Fàbregas s’«alinea amb les ...
    • Xavier Fàbregas, crític teatral, o l'estratègia del jugador d'escacs 

      Badiou, Maryse
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
      La posició estratègica que en Xavier Fàbregas tenia des de les editorials, en els jurats de premis, l’Institut del Teatre, etc., li va permetre descobrir i fer descobrir autors joves i obres de teatre de dramaturgs clàssics ...