RedIT: Envíos recientes
Mostrando ítems 261-280 de 929
-
El teatre, la festa, el mite, el ritual quotidià
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
Acceso abiertoLa important obra que com a crític i historiador teatral realitzà en Xavier Fàbregas ha enfosquit, en bona part, un altre vessant del seu treball investigador: tot allò que es refereix al seu treball com a divulgador i ... -
L'observador implacable: vint anys de teatre català
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
Acceso abiertoAquest treball parla del seu testimoni quotidià, de la seva capacitat d’observació, del valor quasi notarial de les notes que traduïen aquelles observacions i que certifiquen vint anys de teatre català. Abans de l’aparició ... -
Xavier Fàbregas, historiador del teatre català modern
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
Acceso abiertoA partir del 1966, Xavier Fàbregas, va iniciar un pla de recerca de base històrica sobre el teatre català modern orientant-la a sistematitzar, classificar y redefinir en termes ideològics i literaris la immediata tradició ... -
Un investigador en temps de crisi. Xavier Fàbregas vist per Joaquim Molas. Monòleg transcrit per Santiago Fontdevila i Joan-Anton Benach
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
Acceso abiertoA manera de pòrtic, el catedràtic Joaquim Molas descriu la trajectòria d’en Xavier Fàbregas i analitza les arrels familiars i culturals del personatge així com la seva evolució, tant en el terreny de la crítica com en el ... -
Introducció
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
Acceso abierto -
Els joves escenògrafs. Dossier fotogràfic. Deu testimoniatges: Anna Bonet, Antoni Bueso, Ricard Calventus, Roser Caritx, Deborah Chambers, Joan Duran, Xavier Millan, Agnès Ricart, Miquel Ruiz, Teresa Salvadó
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1990, Núm. 31
Acceso abiertoUn cop d'ull a la programació de les últimes temporades teatrals catalanes permet detectar la presència —cada vegada més insistent i sòlida— d'un conjunt de joves escenògrafs, en molt casos sortits del Institut del Teatre, ... -
L'escenografia en els límits de l'art i el teatre
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1990, Núm. 31
Acceso abiertoA Catalunya hi ha una llarga tradició de col·laboració dels artistes plàstics amb el món teatral, però sempre des de la perspectiva d'extrapolar el seu treball artístic fins més enllà dels límits de la pintura o l'escultura ... -
No ser Leonardo. Conversa amb Pep Duran
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1990, Núm. 31
Acceso abiertoPep Duran sintetitza de forma molt representativa la confluència dels interessos purament plàstics amb els teatrals en un mateix impuls creatiu. Duran explica la seva experiència d'artista plàstic que assumeix, si convé, ... -
Tres experiències sobre coreografia i espai
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1990, Núm. 31
Acceso abiertoA partir de la descripció de les concepcions espacials i escenogràfiques de dues de les joves companyies de dansa més representatives de l'actual panorama català, Mudances i Danat Dansa, Àngels Margarit i José Menchero ... -
Creació escenogràfica col·lectiva. Aproximació al concepte d'espai escènic en els espectacles de La Fura dels Baus, Zotal i La Cubana
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1990, Núm. 31
Acceso abiertoEn el teatre contemporani, de preeminència visual, no podem parlar d'una escenografia mimètica respecte a una realitat concreta, sinó que el concepte d'escenografia es dilata per convertir-se en concepte d'espai escènic ... -
Notes i comentaris sobre un ofici temerari
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1990, Núm. 31
Acceso abiertoPer a un escenògraf que, com el que signa l'article, procedeix d'un altre àmbit professional, en aquest cas de l'arquitectura, l'esforç d'intentar conjugar l'abast de totes dues disciplines li sembla necessari i fins i tot ... -
El trasllat de miralls (Consideracions sobre l'escenografia catalana dels vuitanta)
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1990, Núm. 31
Acceso abiertoDurant els anys seixanta i setanta sorgeix amb força a Catalunya una iniciativa encaminada a innovar la concepció general de l'espai i de l'estètica visual del teatre que segueix de prop l'evolució internacional. L'obra ... -
Simposi Internacional d'Estudis Escènics: «Facin joc! Formats, dispositius i aparells d’interacció (a l’escena relacional)» (relatoria)
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2021, Núm. 46
Acceso abierto<p>Aquesta és una relatoria plena de forats i buits, també de places.</p> <p>A priori, l’elecció d’aquest format respon a la voluntat de deixar per escrit i seguint l’ordre cronològic «allò que va passar» durant les tres ... -
Notas para un simposio
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2021, Núm. 46
Acceso abierto -
Generar memoria: Propuestas escénicas «in situ» concebidas a partir de la antigua penitenciaría, actualmente Centro de las Artes de San Luis Potosí
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2021, Núm. 46
Acceso abierto<p>El Centro de las Artes de San Luis Potosí se encuentra establecido en lo que anteriormente fue una penitenciaría, concebida desde el modelo arquitectónico del panóptico. En ella se llevó a cabo un proyecto de rehabilitación ... -
(Des)armant una genealogia: «Top Girls» i la crítica del progrés
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2021, Núm. 46
Acceso abierto<p>Aquest estudi provarà d’acostar-se a l’obra <em>Top Girls</em>, de Caryl Churchill, per examinar com, a partir d’estratègies dramatúrgiques, s’efectua una esmena de la noció de progrés que constitueix la base del ... -
L’escena litigiosa de l’emancipació: una anàlisi política de la dissensió a «Mouthpiece» (2018), de Kieran Hurley
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2021, Núm. 46
Acceso abierto<p>Quins són els mecanismes de poder subjacents en la transmissió d’un relat concret? ¿Sota quins paràmetres pot l’espai teatral esdevenir un <em>locus </em>de contestació d’aquest règim d’intel·ligibilitat, o ... -
Estratègies artístiques d’una multitud comuna: la dansa des de la perspectiva d’Antonio Negri
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2021, Núm. 46
Acceso abierto<p>Aquest article explora la relació entre la dansa contemporània i la teoria artística d’Antonio Negri, una relació des de la qual es reconeix la convergència entre dansa i política. L’anàlisi política en la dansa és un ... -
El concepto de "lo real" en el teatro documento: «Fiesta, Fiesta, Fiesta», de Lucía Miranda
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2021, Núm. 46
Acceso abierto<p><em>Fiesta, fiesta, fiesta </em>de la compañía The Cross Border Project, con dramaturgia y dirección de Lucía Miranda, es una creación generada con la técnica teatral <em>verbatim</em>. El texto dramático y ... -
Giros queer del teatro político: Disidencias sexuales expandidas en el teatro contemporáneo chileno
Artículo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2021, Núm. 46
Acceso abierto<p>El siguiente trabajo comprueba la presencia de discursos sexodisidentes en el teatro político contemporáneo chileno surgido en un contexto de intensos movimientos estudiantiles feministas (2017-2019). Tres propuestas ...