Mostrando ítems 321-340 de 929

    • Microdramatúrgies 2020 

      Plana, Rafel; Batlle, Carles; Pérez Romero, Rubén; Bidegain, Gerard; Alcantarilla, Montserrat; Kellnerová, Kristina; Agut Martínez, Jordi; Pires Román, Dámaris; Vergés, Sadurní; Bel Roset, Andrea
      Otros
      2020
      Acceso abierto
      Microdramatúrgies d'alumnes i graduats de l'Institut del Teatre retransmeses al programa de ràdio Això és un drama, d'Icat.cat. des de la sala d'exposicions del Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques (MAE)
    • Teatre religiós medieval als Països Catalans 

      Massip, Francesc
      Libro
      Institut del Teatre / Edicions 62, 1984
      Acceso abierto
      «Aquesta obra prova de fer evident la decisiva importància del teatre català medieval en el concert de l'avantguarda dramàtica europea de l'època, mentre que analitza aquesta abundant producció dramàtica, que no es desenvolupa ...
    • Guia per recórrer Rodolf Sirera 

      Pérez González, Rafael del Rosario
      Libro
      Institut del Teatre, 1998
      Acceso abierto
      "Gràcies a l'obra de Rafael Pérez González disposem d'una aproximació general al teatre de Rodolf Sirera. Cal remarcar que l'autor d'aquest estudi no es limita a adoptar una posició neutra o asèptica a l'hora de valorar ...
    • Anatol. La megalomania d'Anatol 

      Schnitzler, Arthur
      Libro
      Institut del Teatre, 1998
      Acceso abierto
      "Les peces que integren Anatol són uns primers apunts per a La ronda i palesen tota la teatralitat de Schnitzler, gran aforista i un mestre de les rèpliques brillants i agudes. La personalitat passiva i inactiva d'Anatol, ...
    • A l'est de qualsevol lloc 

      Thomas, Edward
      Libro
      Institut del Teatre, 1997
      Acceso abierto
      «A l'est de qualsevol lloc és una reflexió sobre el món gal·lès d'avui, que té, però, una absoluta universalitat. El veritable interès de l'obra és la generalització de molts referents i el retrat d'uns personatges ...
    • Artaud i el teatre 

      Abellan, Joan
      Libro
      Institut del Teatre, 1988
      Acceso abierto
      «Antonin Artaud va néixer el 4 de setembre del 1896, a Marsella. Quan el 10 de desembre d'aquell mateix any s'estrena a París Ubu roi (Ubú rei) d'Alfred Jarry, Artaud tenia, doncs, només tres mesos i sis dies. Totes les ...
    • Gestió eficient dels fons personals i institucionals 

      Garriga, Neus; González Borrajo, Teresa; Valls Pasola, Anna
      Comunicación de congreso
      2020-12
      Acceso abierto
      Comunicació realitzada durant el Seminari d'Experiències'20. El futur és nostre, organitzat pel Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya. Aquesta comunicació es basa en la recerca, en el valor de ...
    • FFF: The Friendly Face of Fascism. Per una estètica dels dispositius 

      de Naeyer, Roger Bernat; Fratini, Roberto
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Acceso abierto
      <p>Manifest de la companyia teatral The Friendly Face of Fascism creada l’any 2008 per Roger Bernat i altres, on s’elaboren les directrius d’una estètica dels dispositius.</p>
    • La ciutat com a escenari a Rimini Protokoll: una conversa amb Helgard Haug 

      Bibiloni, Guillem Aloy
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Acceso abierto
      <p>El matí de la seva intervenció en el simposi «Teatre i Ciutat» celebrat a Barcelona, la directora i autora Helgard Haug, fundadora de Rimini Protokoll, va rebre l’Observatori d’espais escènics UPC-ETSAB a l’Institut del ...
    • Lluèrnia, escenografies de llum i foc a l’espai públic 

      Fargas, Pep
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Acceso abierto
      <p>Lluèrnia, festival del foc i de la llum, és un esdeveniment anual que se celebra a Olot, el segon dissabte de novembre, i que convida creadors de diverses disciplines a plantejar una nova mirada sobre els espais urbans ...
    • interActing with Architecture 

      Hohler, Anna
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Acceso abierto
      <p>The Compagnie un tour de Suisse was created in 2012 out of the meeting between the actress and director Hélène Cattin and the architecture and dance critic Anna Hohler. Their shared interest in architecture and in ...
    • Contemporary Theatricalities between the Private Space and the Public Space. The Experience of What Is "Unheimlich" 

      Carnevali, Davide
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Acceso abierto
      <p>The relationship between the private and public dimensions is one of the main pillars of the discourse on the performing arts. The architectonic space of theatre dialogues with the urban space in which it is located and ...
    • Manifests Are Meant to Clear the Air and Challenge – Nobody Has the Right to Obey 

      Schmutz, Christina
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Acceso abierto
      <p>The commentary classifies Roger Bernat’s and Roberto Fratini’s FFF manifest, published in 2018, as an artistic praxis. It shows that the drafting itself of a manifest can be understood as a performative practice: the ...
    • The Ignorance of Participation as an Act of Poetic Resistance: Introduction to the Manifest of the Company FFF: "The Friendly Face of Fascism" 

      Pedullà, Carmen
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Acceso abierto
      <p>The following introduction seeks to provide some of the main characteristics of the scenic poetics set out in the manifest "FFF: The Friendly Face of Fascism. For an Aesthetics of Devices" that Roger Bernat and Roberto ...
    • Algunes qüestions sobre la relació de Fabià Puigserver amb Polònia 

      Garcia Sala, Ivan
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Acceso abierto
      <p>Quan es parla de la trajectòria vital i artística de Fabià Puigserver indefectiblement es fa referència a la seva experiència i a la seva formació com escenògraf a Polònia, on visqué i s’educà entre 1951 i 1959. Segons ...
    • "Moving objects" Who moves whom? Who moves what? 

      Brnčić, Constanza
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Acceso abierto
      <p><em>Moving objects</em>&nbsp;is a performative practice that I have been developing for four years in different contexts. Through a simple proposal (or action score), participants move objects that were already in a ...
    • El tercer espai de l’arquitectura teatral. Entre l’escenari i la ciutat 

      Serrazanetti, Francesca
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Acceso abierto
      <p>Al llarg de la història, el disseny d’espais teatrals sempre ha tingut en compte la seva relació amb la ciutat. Darrerament, quan s’ha prestat molta atenció a les pràctiques de participació cultural, l’arquitectura ...
    • Parlar com a acte d’autoempoderament - instal·lació teatral i dispositiu de mediació tècnica al museu - Numax-Fagor-Plus de Roger Bernat 

      Schmutz, Christina
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Acceso abierto
      <p>Sobre la base de l’exemple de la producció&nbsp;<em>Numax-Fagor-Plus</em>, del director català Roger Bernat, l’article debat l’estructura paradoxal d’un dispositiu tècnic, tot establint relacions amb aspectes d’un ...
    • The Site-Specific Projects of Teatro Potlach: The City as Set Design and Dramaturgy 

      Sansone, Vincenzo
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Acceso abierto
      <p>Teatro Potlach is an Italian theatre company founded in 1976 by Pino Di Buduo and Daniela Regnoli in a little village, Fara In Sabina, after a period of training by the two young people at Odin Teatret, under the ...
    • Què té el carrer? Dimensions d’un hàbitat creatiu 

      Sambola, Oriol Martí
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Acceso abierto
      <p>Aquest article identifica sis aproximacions definitòries del carrer creatiu: la dimensió urbanística, la política, l’artística, la simbòlica, la tecnològica i l’atmosfèrica, presentades a través dels seus perquès, els ...