Mostrando ítems 401-420 de 956

    • Bailando con el Alzheimer: Proyecto de Aprendizaje Servicio 

      Pérez Testor, Susana
      Comunicación de congreso
      2020
      Acceso abierto
      "El proyecto Bailando con el Alzheimer nace con un triple objetivo. En primer lugar, diseñar y practicar sesiones de danza creativa con personas con demencia. En segundo lugar, proporcionar un rol activo y protagonista a ...
    • Hacia una educación encuerpada: Algunas notas sobre pedagogía y un manifiesto 

      Pérez Galí, Aimar
      Capítulo de libro
      Conversaciones, anotaciones y dramaturgia en las artes vivas: España y Uruguay
      Acceso abierto
    • Infàmia. Desclassificats 

      Riera, Pere
      Libro
      Comanegra, 2017
      Acceso abierto
      Tenim entre les mans dos textos sobre la vocació i la fragilitat humana. Si en el primer l'autor proposa una reflexió sobre l'ofici d'actor i el paper del públic, en el segon tracta la qüestió del poder polític i l'ètica ...
    • Stanislavski, la tècnica de l'actor 

      Simó, Ramon
      Libro
      Institut del Teatre, 1989
      Acceso abierto
    • Problemàtica de la tragèdia a Catalunya : obertura del curs acadèmic 2003-2004 

      Palau i Fabre, Josep
      Libro
      Institut del Teatre, 2004
      Acceso abierto
      «El títol de la dissertació [ ... ] potser hauria de ser el de La tragèdia invisible o La tragèdia sorda, perquè considero que sí, que existeix una tragèdia recòndita en el nostre país, invisible potser a uns ulls estranys, ...
    • La disputa 

      Marivaux, Pierre Carlet de Chamblain de
      Libro
      Institut del Teatre, 1989
      Acceso abierto
    • Els enamorats 

      Goldoni, Carlo
      Libro
      Institut del Teatre, 1993
      Acceso abierto
      L'argument s'ajusta a l'esquema típic de la comèdia burgesa; la situació de risc provocada per la conducta d'un determinat personatge es resol en un final feliç. Fins i tot sorprèn la facilitat amb que es desfà el nus i ...
    • La importància de ser Frank 

      Wilde, Oscar
      Libro
      Institut del Teatre, 1998
      Acceso abierto
      La importància de ser Frank sol ser considerada la millor obra teatral de Wilde. Conté escenes dignes de figurar en la més selectiva de les antologies del teatre universal. L'obra és una metaparòdia, una paròdia de paròdies. ...
    • Hedda Gabler 

      Ibsen, Henrik
      Libro
      Institut del Teatre, 1985
      Acceso abierto
    • Espectres 

      Ibsen, Henrik
      Libro
      Institut del Teatre, 1989
      Acceso abierto
    • El càntir trencat 

      Kleist, Heinrich von
      Libro
      Institut del Teatre, 1988
      Acceso abierto
    • Maria Estuard 

      Schiller, Friedrich
      Libro
      Institut del Teatre, 1995
      Acceso abierto
      Maria Estuard constitueix un model de teatre clàssic gracies a l'acurat equilibri tècnic que mostra i a la resolució innovadora de problemes dramatúrgics amb una màxima economia de mitjans. L'autor concedeix una gran ...
    • Els bandits 

      Schiller, Friedrich
      Libro
      Institut del Teatre, 1996
      Acceso abierto
      El centre d'Els bandits el constitueix una parella de germans. Karl i Franz. enemics i allunyats l'un de l'altre. però esclaus d'un mateix conflicte: mentre que l'un es rebel·la en contra de les lleis humanes, l'altre ho ...
    • Casa de nines 

      Ibsen, Henrik
      Libro
      Institut del Teatre, 1997
      Acceso abierto
      Casa de nines fou estrenada el 1879 a Copenhaguen. Al llarg de les dues darreres dècades del segle passat les representacions d'aquesta obra van provocar una sorollosa polèmica. I és que la força de la Nora, el personatge ...
    • Pentesilea 

      Kleist, Heinrich von
      Libro
      Institut del Teatre, 2000
      Acceso abierto
      Pentesilea narra l'enfrontament entre Pentesilea, reina de les amazones, i Aquil·les, l'heroi grec. a la guerra de Troia. Aquest enfrontament esta marcat per la passió amorosa que es desperta entre tots dos i per un seguir ...
    • Joan Castells : el valor humà del teatre 

      Castells, Joan; Artesero, Salva; Vilar, Ruth
      Libro
      Institut del Teatre, 2020-06
      Acceso abierto
      Joan Castells s’ha passat prop de cinquanta anys dialogant amb el teatre. I com que «parlant, parlant, vénen les idees», el seu pensament i la seva capacitat d’expressar-lo perquè també esdevingui útil als altres s’han ...
    • El cuerpo incalculable : William Forsythe, Gerald Siegmund y los diferenciales de la danza 

      Fratini, Roberto; Siegmund, Gerald; Guatterini, Marinella; Driver, Senta; Forsythe, William; Kaiser, Paul; Haffner, Nick; Birnbaum, Daniel; Whittemburg, Zachary
      Libro
      Institut del Teatre ; Mercat de les Flors ; Ediciones Polígrafa, 2018
      Acceso abierto
      Con una trayectoria artística que se mueve a profundidades insondables entre danza, artes visuales, reflexión teórica y pedagogía, William Forsythe no es solo uno de los coreógrafos más significativos de las últimas décadas, ...
    • A contracuento : la danza y las derivas del narrar 

      Fratini, Roberto
      Libro
      Centro Coreográfico Galego : Mercat de les Flors : Institut del Teatre, 2012
      Acceso abierto
      Frente a un discurso crítico que parece haber liquidado la narración como un elemento ajeno al espíritu de la danza, A contracuento intenta rehabilitar el cuento, y exponer las razones y las formas de un infinito historial ...
    • Componer el plural : escena, cuerpo, política 

      Pérez Royo, Victoria; Sánchez, José A.; Dias, Cláudia; Foster, Susan L.; Alba Rico, Santiago; Corral, Itxaso; Delgado, Manuel; Piña, Amanda; Cifuentes, María José; Rojo, Paz; Pérez, David; Quesada,Fernando; Chamorro, Paulina; Fernández- Savater, Amador; Chauchat, Alice; Fabiaro, Eleonora; Greiner, Christine
      Libro
      Institut del Teatre ; Mercat de les Flors ; Ediciones Polígrafa, 2016
      Acceso abierto
      Componer el plural es un ejercicio; pero no es un ejercicio gramatical, sino un entrenamiento práctico, vital, corporal y político de configurar un nosotros. Implica disponer el cuerpo en una tensión entre dos fuerzas ...
    • Bases per a la prevenció de lesions en el ball flamenc 

      del Pino Martínez, Carmen
      Trabajo final de grado
      2020-07
      Acceso abierto