• es
    • català
    • español
    • English
    • AccederRegistro
  • español 
    • català
    • español
    • English
  • Login
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Ver ítem 
  •   Repositorio
  • Estudis escènics, articles
  • 2018: Núm.: 43
  • Ver ítem
  •   Repositorio
  • Estudis escènics, articles
  • 2018: Núm.: 43
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Apologia de la por: el rei Lear de Calixto Bieito

Thumbnail
Ver/descargar
08 EstudisEscènics43-MELLINAS-CAT.pdf (312.3Kb)
08 EstudisEscènics43-MELLINAS-ENG.pdf (302.1Kb)
  Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Mellinas, Héctor
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2018, Núm. 43
Tipo de documentoArtículo
Resumen
Les tres posades en escena en què Calixto Bieito ha tractat el personatge del rei Lear han evidenciat la perplexitat de la por, que es manifesta amb una reacció violenta contra la pèrdua de la pròpia autoritat i, per tant, contra l’aniquilació de la pròpia identitat. I, en consonància amb un discurs post-dramàtic que codifica la simulació performativa a partir d’allò real, en les seves propostes escèniques el director ha reflectit una lectura en clau postmoderna de la crisi identitària que protagonitzen Lear i el seu règim. Aquest article ofereix una anàlisi transversal dels muntatges d’El rei Lear (Teatre Romea, 2004), Forests (Barcelona Internacional Teatre, 2012) i Lear (Opéra National de Paris, 2016) a partir d’un seguit de consideracions del món del pensament que troben en l’abjecció la solució per a la supervivència de l’individu, així com la legitimació de la violència envers l’altre. Paraules clau: alteritat, Calixto Bieito, por, postmodernitat, violència, William Shakespeare
 
On the three occasions that Calixto Bieito staged Shakespeare’s character Lear he brought out the perplexity of fear which is expressed by a backlash against the loss of our own authority and, therefore, against the destruction of our own identity. And in line with a post-dramatic discourse that codifies performative simulation starting from the real thing, in his stage proposals the director reflects a post-modern conception of Lear’s regime and identity crisis. This paper offers a cross-sectional analysis of El rei Lear (Teatre Romea, 2004), Forests (Barcelona Internacional Teatre, 2012) and Lear (Opéra National de Paris, 2016) based on a series of considerations in the world of thought which find a solution for the survival of the individual and the legitimation of violence against the other in abjection.
 
Les tres posades en escena en què Calixto Bieito ha tractat el personatge del rei Lear han evidenciat la perplexitat de la por, que es manifesta amb una reacció violenta contra la pèrdua de la pròpia autoritat i, per tant, contra l’aniquilació de la pròpia identitat. I, en consonància amb un discurs post-dramàtic que codifica la simulació performativa a partir d’allò real, en les seves propostes escèniques el director ha reflectit una lectura en clau postmoderna de la crisi identitària que protagonitzen Lear i el seu règim. Aquest article ofereix una anàlisi transversal dels muntatges d’El rei Lear (Teatre Romea, 2004), Forests (Barcelona Internacional Teatre, 2012) i Lear (Opéra National de Paris, 2016) a partir d’un seguit de consideracions del món del pensament que troben en l’abjecció la solució per a la supervivència de l’individu, així com la legitimació de la violència envers l’altre. Paraules clau: alteritat, Calixto Bieito, por, postmodernitat, violència, William Shakespeare
 
Condiciones de accesoAcceso abierto
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1094
ISSN2385-362X , 0212-3819
Colecciones
  • 2018: Núm.: 43 [15]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Todos los derechos reservados | Aviso legal
Contacto | Sugerencias
 

 

Listar

Todo RedITComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosPalabras claveDepartamentosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosPalabras claveDepartamentos

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Todos los derechos reservados | Aviso legal
Contacto | Sugerencias