• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2021: Núm.: 46
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2021: Núm.: 46
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teatro en tiempos de pandemia: apuntes para una teoría de la distancia social como categoría estética

Thumbnail
Visualitza/Obre
716-2286-1-PB_ESP.pdf (114.3Kb)
716-2287-1-PB_ENG.pdf (109.9Kb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Gatica Cote, Paulo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2021, Núm. 46
Tipus de documentArticle
Abstract
<p>La pandemia surgida a raíz de la covid-19 ha provocado una amplia demanda&nbsp;y oferta de respuestas e interpretaciones sobre la situación actual. En el campo&nbsp;artístico, el confinamiento ha fomentado la&nbsp;<em>extimidad</em>&nbsp;y ha gratificado una&nbsp;serie de iniciativas comunitarias y relacionales más o menos performativas.&nbsp;Los balcones, conectados, registrados y compartidos a través de dispositivos&nbsp;móviles en tiempo real, se han resignificado como espacios para la participación&nbsp;en rituales y prácticas culturales de carácter colectivo. En concreto,&nbsp;me propongo reflexionar en este artículo sobre la performance y la estética&nbsp;relacional en una situación de posconfinamiento y reconfinamiento; es decir,&nbsp;sometidas a lógicas como la distancia social u otros protocolos de comportamiento&nbsp;higiénico y responsable. En este sentido, destacaré la metamorfosis de la performance, nacida bajo el signo de la crítica de marcos institucionales, en&nbsp;una de las principales vías para la producción/expresión comunitaria.</p>
 
<p>The Covid-19 pandemic has generated a broad supply and demand of “responses”&nbsp;to and interpretations of the current situation. In the artistic field,&nbsp;lockdown has fostered extimacy and rewarded a series of more or less performative&nbsp;“community” and relational initiatives. Balconies, linked or recorded&nbsp;and shared through mobile phones in real time, have been redefined as&nbsp;spaces for participation in rituals and cultural practices of a collective nature.&nbsp;Specifically, in this article my aim is to reflect on performance and relational&nbsp;aesthetics in a lockdown and post-lockdown situation; that is, subject to logics&nbsp;such as social distancing or other protocols of sanitary and responsible behaviour. In this respect, I will emphasise the metamorphosis of performance,&nbsp;born under the sign of criticism of institutional frameworks, into one of the&nbsp;main channels of community production/expression.</p>
 
Condicions d'accésAccés obert
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1259
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 2021: Núm.: 46 [21]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris