• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2021: Núm.: 46
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2021: Núm.: 46
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

(Des)armant una genealogia: «Top Girls» i la crítica del progrés

Thumbnail
Visualitza/Obre
731-2309-1-PB_cat.pdf (120.3Kb)
731-2310-1-PB_eng.pdf (118.4Kb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Aguilar Sanjosé, David
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2021, Núm. 46
Tipus de documentArticle
Abstract
<p>Aquest estudi provarà d’acostar-se a l’obra&nbsp;<em>Top Girls</em>, de Caryl Churchill, per examinar com, a partir d’estratègies dramatúrgiques, s’efectua una esmena de la noció de progrés que constitueix la base del relat d’emancipació capitalista del qual participa cert feminisme liberal o burgès. Es pararà atenció, sobretot, a les conseqüències que els pressupòsits d’aquesta noció tenen a l’hora de traçar una genealogia, així com en els elements que l’autora posa en circulació per fer patent les problemàtiques d’aquest model i les contradiccions que el sustenten. Finalment, l’estudi pretén mostrar com es pot exercir una crítica política des de l’àmbit de les innovacions formals, posant de manifest el lligam indissoluble que s’estableix entre ètica i estètica.</p>
 
<p>This study will attempt to approach the play&nbsp;<em>Top Girls</em>, by Caryl Churchill, to examine how, based on dramaturgical strategies, there is an amendment to the notion of progression that forms the basis of the story of capitalist emancipation in which a certain liberal or bourgeois feminism participates. Attention will be paid, above all, to the consequences of the presuppositions of this notion when outlining a genealogy, as well as to the elements that the playwright puts into circulation to highlight the issues of this model and the contradictions that sustain it. Finally, the study aims to show how a political critique can be undertaken from the field of formal innovations, focusing on the indissoluble link established between ethics and aesthetics.</p>
 
Condicions d'accésAccés obert
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1270
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 2021: Núm.: 46 [21]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris