• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1990: Núm.: 31
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1990: Núm.: 31
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Notes i comentaris sobre un ofici temerari

Thumbnail
Visualitza/Obre
EE_vol_31_pag045_notes i comentaris sobre un ofici temerari_opt_reconocido.pdf (2.166Mb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Roy, Joaquim
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1990, Núm. 31
Tipus de documentArticle
Abstract
Per a un escenògraf que, com el que signa l'article, procedeix d'un altre àmbit professional, en aquest cas de l'arquitectura, l'esforç d'intentar conjugar l'abast de totes dues disciplines li sembla necessari i fins i tot saludable. Per a Joaquin Roy, totes les manifestacions artístiques pertanyents al camp de la plàstica semblen dirigir-se cap a un dels sentits més fàcils de manipular l'individu: la vista. El recurs de l'engany en la percepció visual pertany al camp de l'escenografia més que a cap altre per la pròpia essència fictícia d'aquesta, i s'ha mantingut gairebé constant al llarg de la història, al marge de qualsevol estètica o llenguatge concret. Un ofici que llima constantment les seves eines per agredir la percepció en el seu aspecte més fràgil comporta necessàriament una dosi considerable de temeritat. Aquesta temeritat sorgeix no només de l'esmentada manipulació perceptiva, sinó també i sobretot del fet que la seva funció primordial (la conciliació de l'espai dramàtic amb l'espai escènic) exigeix una resposta determinada al que en el seu estat inicial (conceptual) s'oferia lliure a la imaginació. Roy analitza els seus treballs escenogràfics per a En companyia d'abisme, Òpera i Elsa Schneider, totes elles obres del jove autor català Sergi Belbel, els quals mostren, per a la creació d'àmbits escenogràfics, tres factors desencadenants diferents. El buit i l'ordre apareixen en les dues primeres realitzacions no únicament com problemes per resoldre, sinó decididament com a tema. En el tercer cas, la confluència de tres registres estètics diferents per a tres monòlegs de temàtica comú.
Condicions d'accésAccés obert
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1277
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 1990: Núm.: 31 [7]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris