• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1988: Núm.: 29
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1988: Núm.: 29
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reflexions sobre el fenomen de la «performance»

Thumbnail
Visualitza/Obre
EE_vol_29_pag095_reflexions sobre el fenomen_OCR.pdf (6.427Mb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Besacier, Hubert
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
Tipus de documentArticle
Abstract
<p>lt has always been difficult to define the performance, just because of its character, its originality and its interest: multiplicity, mobility and polymorphy. So, we could say that it is rather a kind of spirit related to a precise period than a kind of artistic work. One of the most suitable ways of analyzing that phenomenon from a personal point of view is approaching it personally, contacting directly the main protagonists of the accionist movements during the seventies.</p> <p>After an analysis of the different key moments of the development of the performance, concerning the dates and the geographical locations, it is necessary to look over its close ties with theatre, which will give rise to such artists as Hermano Nitsch, whose activity is characterized by the absence of aspecific support. Nevertheless, there is one point where performance detaches itself from theatre: in the perfomance is the artist himself who&nbsp;<em>puts in show</em>. It is necessary to eliminate, both in theatre and painting or sculpture, all that means a return to the matter, to the technical skill. The means is the artist who devotes himself in public to a real act, neither simulated nor dramatized, notas an actor but as person who acts.</p>
Condicions d'accésAccés obert
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1327
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 1988: Núm.: 29 [15]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris