• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1988: Núm.: 29
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1988: Núm.: 29
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La bogeria de Jan Fabre. Un intent d'autòpsia

Thumbnail
Visualitza/Obre
EE_vol_29_pag147_la bogeria de jan fabre_OCR.pdf (6.698Mb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Tindemans, Carlos
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
Tipus de documentArticle
Abstract
<p>Jan Fabre's theatre is constructive, an unfinished and openended event or, rather, an accumulation of concurrences. Fabre believes in a theatre that by and through its own possibilities structures the imagination of the spectator. He refrains from an ideological content, does not orient, does not define anything, does not tie himself down to anything. On the contrary, he plays with visualising the changes in individuals and society, those trying to stir the spectator.</p> <p>Fabre's actors are not professionally trained. They do not act a text, but they are markers of images and use an easely recognizeble code of gestures.</p> <p>Visual percetion dominates aural perception; however, aural perception is more than a merely substructural accompaniment. Both replace the linguistic foundation of the conventional idiom of theatre. In Fabre's theatre, gesture, breath, gaze 160 and any other bodily possibilities actas conditions of content. Fabre's nonliterary text material is composed of quotationlike descriptions of titles of famous theatre productions and it approaches the quality of advertisement slogans and textual ready-mades.</p> <p>Fabre takes away from all theatrical means (staging, lighting, setting, costtiming) their ability of producing any likelihood, power of reference or transferability towards the experience and the memories of the spectator. He refuses programatically any thematic linearity, so that the acting, what is gradually and without any over-emphasizing presented to the spectator throughout the performance, becomes the theme.</p>
Condicions d'accésAccés obert
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1329
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 1988: Núm.: 29 [15]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris