• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1988: Núm.: 29
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1988: Núm.: 29
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La «performance» i els mèdia: la utilització de la imatge

Thumbnail
Visualitza/Obre
EE_vol_29_pag163_la performances i els mèdia_OCR.pdf (7.864Mb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Féral, Josette
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
Tipus de documentArticle
Abstract
<p>The performance has evolved appreciably from the first action of John Cage and Allan Kaprow to the present-day performances of Laurie Anderson, Michel Lemieux or Monty Cantsin. That genre has developed from the staging of the performer's «vulnerability», subjected to the chances of a desired fate, into the absolute command of the technological means, more and more numerous ahd sophisticated.</p> <p>If previously the performance had questionned the creation process, basing itself on itself since often there was a lack of rigour, nowadays it questions forms and materials, playing with them and giving answers where befare it would raise questions.</p> <p>That text is an analysis of this evolution towards the integration of new technologies, dealing with very specific aspects, such as the video-performances, and more analytic ones related to the theorization of perception. At the same time it defines the main characteristics of the performance: the manipulation to which the performer's body and the space inhabited by him are subjected, and _the relationship between the artist and the audience, a relationship determined by him through the basic perceptive strategies of the art of the performance.</p>
Condicions d'accésAccés obert
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1330
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 1988: Núm.: 29 [15]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris