• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1983: Núm.: 22
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1983: Núm.: 22
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Joan Oliver o el «realisme»

Thumbnail
Visualitza/Obre
EE_vol_22_pag05_joan oliver o el realisme.pdf (5.125Mb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Formosa, Feliu
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1983, Núm. 22
Tipus de documentArticle
Abstract
<p>Interview between Feliu Formosa and the playwright Joan Oliver (Sabadell, 1899). Joan Oliver was born in the bosom of a traditional family of the bourgeoisie of Sabadell. Since youth he concentrated on Arts and he wrote poems, plays and prose. He wrote for severa! periodical publications. In 1928 he published his first book,&nbsp;<em>Una&nbsp;</em><em>tragedia a Lil·liput&nbsp;</em>(<em>A&nbsp;</em><em>tragedy in Lil·liput</em>). The following year he made his debut in the theatre with the presentation in «Mirador» of&nbsp;<em>Gairebé un&nbsp;</em><em>acte o Joan, Joana i Joanet&nbsp;</em>(<em>Almost&nbsp;</em><em>an act or Joan, Joana and Joanet</em>). But, till 1934, he doesn't begin his important poetic career —during it he uses the pseudonym of&nbsp;<em>Pere Quart</em>—<em>&nbsp;</em>with&nbsp;<em>Les decapitacions&nbsp;</em>(<em>The&nbsp;</em><em>Decapitations</em>). His first important play was&nbsp;<em>Cataclisme&nbsp;</em>(<em>Cataclysm</em>) (1935). He wrote other plays such as:&nbsp;<em>Allò que tal vegada s'esdevingué&nbsp;</em>(<em>That which perhaps occurred</em>) and&nbsp;<em>Cambrera Nova&nbsp;</em>(<em>New Waitress</em>) (1937);&nbsp;<em>La fam&nbsp;</em>(<em>The Hunger</em>) (1938, Prize of the Teatre Català de la Comèdia);&nbsp;<em>Ball robat&nbsp;</em>(<em>Dance Stolen</em>) and&nbsp;<em>Primera&nbsp;</em><em>representació&nbsp;</em>(<em>First Performance</em>) (performed for the first time in 1958 and 1959);&nbsp;<em>La&nbsp;</em><em>drecera&nbsp;</em>(<em>The Short Cut</em>) (Àngel Guimerà Prize, 1957). He made very good translations, both from narrators (Colette, Elsa Morante, Simone de Beauvoir) and playwrights (Molière, Shaw, Claudel, Beckett, Cekhov, Goldoni, Labiche…). Joan Oliver tried to be iconoclast and several subjects that distinguished definitely his work are placed between humour and satire.</p>
Condicions d'accésAccés obert
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1375
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 1983: Núm.: 22 [5]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris