• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1983: Núm.: 22
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1983: Núm.: 22
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El quadern de direcció d’«Otel·lo», de William Shakespeare, espeblert per Konstantin Stanislavski

Thumbnail
Visualitza/Obre
EE_vol_22_pag59_quadern de direcció d'otel·lo.pdf (10.11Mb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Abellan, Joan / Melendres, Jaume
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1983, Núm. 22
Tipus de documentArticle
Abstract
<p>This article is a compilation of the conclusions of a seminar where the contents of the direction notebook which Stanislavsky wrote up in Nice in 1929 were analysed in order to direct the group Art's Theatre of Moscow in its play&nbsp;<em>Othello&nbsp;</em>by Shakespeare. After the issue of the notebook' s French edition&nbsp;<em>(Mise en Scene d'Othello.&nbsp;</em>Éditions du Seuil. Paris, 1973), the seminar tried to take out from it the most interesting aspects related to the theatre. Thanks to the accurate instructions given by the master to his group Art's Treatre, the seminar was able to dissect the essential and constant elements of Stanislavsky's work from the text by Shakespeare. The first part of that article, entitled “Directing actors is a dramatic art”, explains the formal keys of the notebook and analyses its dramatic deal, the criterion followed to omit certain parts of the original text, the scenographic conception and the way to deal with the characters. That analysis reveals Stanislavsky's way of adapting Shakespeare to his method of directing actors, which, in short, is equivalent to bringing tragedy to the drama's field. The second part, entitled “Advices given by the master”, emphasizes sorne fragments of the direction notebook of&nbsp;<em>Othello,&nbsp;</em>which can be considered excellent and practical lessons in the field of the self-control of the actor's energy in the performance.</p>
Condicions d'accésAccés obert
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1378
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 1983: Núm.: 22 [5]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris