• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2022: Núm.: 47
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2022: Núm.: 47
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

«…El jo, jo… el més fastigós de tots els pronoms!»

Thumbnail
Visualitza/Obre
EES47-SZPUNBERG-CAT.pdf (64.90Kb)
EES47-SZPUNBERG-ENG.pdf (62.82Kb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Szpunberg Witt, Victoria
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2022, Núm. 47
Tipus de documentArticle
Abstract
<p>Italo Calvino, en una de les sis conferències que prepara per a la Universitat de Harvard, i que estan publicades sota el títol de <em>Seis propuestas para el próximo milenio </em>(Ed. Siruela), concretament en la seva xerrada titulada «Multiplicidad », cita l’escriptor italià Carlo Emilio Gadda (1893-1973): «…El jo, jo… el més fastigós de tots els pronoms! Els pronoms! Són els polls del pensament. Quan el pensament té polls, s’ha de gratar com tots els que tenen polls… I a les ungles, llavors… es troben els pronoms: els pronoms personals…».</p><p>A partir d’aquesta cita, crítica irreverent als pronoms personals, fem un repàs breu i informal per algunes de les tendències o els recursos dramatúrgics de la nostra actualitat teatral, amb un èmfasi especial en les «dramatúrgies del jo».</p>
 
<p>Italo Calvino, in one of the six lectures he prepared for Harvard University, published in the book <em>Six Memos for the Next Millennium </em>(Penguin Modern Classics), specifically in “Multiplicity”, cites the Italian writer Carlo Emilio Gadda (1893-1973): “…I, me! … are the dirtiest of all pronouns! The pronouns! They’re the lice of thought. When a thought has lice, it scratches, like everyone who has lice… and they get in the fingernails, then… you find pronouns: personal pronouns…”</p><p>Based on this quote, an irreverent critique of personal pronouns, we briefly and informally review some of the trends or dramaturgical resources in our current theatre, with special emphasis on “dramaturgies of the self”.</p>
 
Condicions d'accésAccés obert
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1517
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 2022: Núm.: 47 [18]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris