• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La visió teatral implícita en l’obra escrita d’Eugenio Barba

Thumbnail
Visualitza/Obre
Article pàg. 87.pdf (604.6Kb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Masgrau, Lluís
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
Tipus de documentArticle
Abstract
El punt de partida de l’article és una recerca realitzada des del 1992 fins a l’actualitat en el context de l’Odin Teatret Archives per crear i anar actualitzant una bibliografia crítica de l’obra escrita d’Eugenio Barba. El resultat és un document de més de cent cinquanta pàgines que conté tots els textos publicats de l’autor llistats per ordre de redacció. La bibliografia proporciona en cada cas detalls sobre la redacció del text, els materials previs que refon o inclou i les diverses transformacions que Barba fa sovint en els textos en cada nova publicació. Una de les característiques més evidents de la seva obra escrita és una dimensió polièdrica que es concreta en una gran varietat de formats textuals, temes i traduccions. Es tracta d’un gran conglomerat en què barreja i analitza les seves influències teatrals, les vicissituds de la seva llarga carrera, les seves eleccions professionals i les experiències que l’han marcat. La intenció de l’article és mostrar com l’obra escrita de Barba ha evolucionat gradualment cap a una destil·lació d’una estructura profunda, implícita. Aquesta estructura sorgeix de l’encreuament de dos eixos: els diversos nivells d’organització que l’autor distingeix en la pràctica de l’ofici i el diàleg amb tres grans cultures teatrals. L’objectiu és demostrar com rere una aparença heterogènia, dispersa i polièdrica, el corpus escrit de Barba organitza aquesta multiplicitat en una visió teatral coherent i  profundament estructurada.
Condicions d'accésAccés obert
Paraules clauPoètica teatral, aprenentatge, sentit personal de l’ofici, tècnica, valor del teatre
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/786
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre [26]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris