• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ricard Salvat: el somni d’un futur Teatre Nacional de Catalunya

Thumbnail
Visualitza/Obre
Article pàg. 105.pdf (560.2Kb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Puig Taulé, Oriol
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
Tipus de documentArticle
Abstract
El 3 de març de 2013 la Sala Tallers del Teatre Nacional de Catalunya (TNC) va tancar les seves portes a causa de la delicada situació financera de la institució, provocada en gran mesura per les enormes retallades en cultura del govern i l’augment de l’IVA cultural. És un bon moment per parlar de Ricard Salvat, que ja en els anys seixanta del segle passat va imaginar un futur i hipotètic teatre nacional català. Director escènic i agitador cultural, Salvat va ser un dels pares de l’anomenat «teatre independent» dels darrers quinze anys del règim de Franco, i a la seva faceta de director cal sumar-hi la seva tasca com a acadèmic i docent. Fundador de l’Escola d’Art Dramàtic Adrià Gual (EADAG) l’any 1960, aquest projecte pedagògic es va convertir de seguida en un potent focus ideològic, teatral i de resistència cultural. Amb el teatre públic alemany com a referent, Salvat va intentar portar a terme el seu projecte sobre tres pilars ben definits: la creació d’un repertori, la recuperació del català com a llengua de cultura i la recerca i consolidació d’un estil interpretatiu propi. Irònicament, però, quan el TNC finalment es va inaugurar el 1996 Ricard Salvat no va ser mai convidat a dirigir-hi un espectacle. La meva recerca es qüestiona si Salvat va tenir èxit o no a l’hora de portar a la pràctica els seus fonaments teòrics i de quina manera el seu model de teatre nacional català pot ser identificat en el teatre dels nostres dies.
Condicions d'accésAccés obert
Paraules clauRicard Salvat, teatre viu, Associació Dramàtica de Barcelona, Foment de les Arts Decoratives, Escola d’Art Dramàtic Adrià Gual, Institut del Teatre, Teatre Nacional de Catalunya.
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/788
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre [26]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris