• El desig teatral d’Europa: l’escenari de les paradoxes : pròleg 

      Molina, Víctor; London, John
      Capítulo de libro
      El desig teatral d'Europa / edició de Víctor Molina i John London. 2013, p. 7-58
      Acceso abierto
    • Desordre general : Joan Baixas en el 50 aniversari del Teatre de La Claca 

      Baixas, Joan; Rognoni, Glòria; Baixas, Marina
      Libro
      Institut del Teatre, 2018-11
      Acceso abierto
      "Teniu a les mans un llibre fruit de cinquanta anys d'experència. En Joan Baixas no hi narra la seva biografia, no es tracta d'unes memòries ni s'hi fa una anàlisi del seu treball. És una evocació poètica, delicada, potent. ...
    • Després de la pausa 

      Casas, Joan
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2007, Núm. 32
      Acceso abierto
    • Després del teatre modern 

      Valentini, Valentina
      Libro
      Institut del Teatre, 1991
      Acceso abierto
      Recorregut per les noves tendencies del teatre durant els anys setanta i vuitanta. La reinterpretació de les avantguardes historiques i l'evolució del performance-art van obrir el camí a les diverses reelaboracions a les ...
    • Después de la pausa 

      Casas, Joan
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2007, Núm. 32
      Acceso abierto
    • Diàlegs entorn les pedagogies des de la dansa ( Aprendre a ensenyar) 

      Conservatori Superior de Dansa; Institut del Teatre
      Estudio / informe / memoria
      2021
      Acceso abierto
      El Fòrum de pedagogia de la dansa va tenir lloc a l’Auditori de l’Institut del Teatre de Barcelona i es va retransmetre en directe els divendres: 13.11.2020: Pensar la pedagogia / Concha Fernández-Martorell, Mar Medina i ...
    • El dibuix de la figura humana com a llenguatge expressiu 

      Pérez Testor, Susana; Guerra-Balic, Myriam; Massó Núria
      Artículo
      Aloma. Revista de Psicologia i Ciències de l'Educació.2007. Núm. 21
      Acceso abierto
      El dibujo de la figura humana utilizado como lenguaje expresivo se puede contemplar en diferentes exposiciones artísticas como fuente de información histórica en donde se relacionan las vivencias personales con su ...
    • El dibujo de la Figura Humana como instrumento de evaluación de la autoexigencia en alumnos de danza. 

      Pérez Testor, Susana; Griñó Roca, Anna; Cabedo, Josep; Guerra-Balic, Myriam
      Capítulo de libro
      Mahali. 2014
      Acceso abierto
      Algunos estudiantes de danza presentan signos de autoexigencia que pueden provocar tensión y ser causa de ansiedad. En estos casos un profesor de danza con experiencia a través de la observación, podría identificar a los ...
    • Diderot i el teatre 

      Casas, Joan
      Libro
      Institut del Teatre, 1986
      Acceso abierto
      «Denis Diderot va néixer el 5 d' octubre de 1713 a Langres, a la regió francesa de la Xampanya. Vingué al món en el si d'una família d'artesans -el seu pare era mestre ganiveter- de la petita burgesia local. La família ...
    • Diecinueve sainetes desconocidos de Ramón de la Cruz 

      Andioc, Mireille
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1976, Núm. 21
      Acceso abierto
    • La direcció dels actors : diccionari mínim 

      Melendres, Jaume
      Libro
      Institut del Teatre, 2000
      Acceso abierto
      La direcció dels actors és el primer llibre de teoria teatral dedicat exclusivament a explicar els conceptes sobre els quals es fonamenta la pràctica contemporània de la direcció actoral, i a afegir-ne de nous. Sota la ...
    • Discurs sinergètic i accionisme. (Tres peces de Beuys) 

      Clot, Manel
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Acceso abierto
      <p><span style="font-weight: 400;">Articulades entre elles per múltiples elements recurrents, les accions de Joseph Beuys suposen la materialització d’un discurs que parteix de les línies mestres del pensament, que convoca ...
    • La disputa 

      Marivaux, Pierre Carlet de Chamblain de
      Libro
      Institut del Teatre, 1989
      Acceso abierto
    • Dissolució 

      Puchades Hernandez, Xavier
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2022, Núm. 47
      Acceso abierto
      <p>Des de la revisió de diversos projectes escènics on l’autor ha participat entre 2000 i 2021, es proposa una reflexió sobre el vincle que s’estableix entre el concepte d’autoria i els processos i models de producció ...
    • Divagació informativa sobre Joan Puig i Ferreter i la seva obra. Amb especial atenció a «El pelegrí apassionat» 

      Benet i Jornet, Josep Maria
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1971, Núm. 14
      Acceso abierto
    • Do'm : drama en tres actes / Enric Casasses. Vides de tants : psicopatologia de la vida quotidiana / Joan Castells, Albert Mestres 

      Casasses, Enric; Castells, Joan; Mestres, Albert
      Libro
      Sala Beckett, RE&MA 12, 2003
      Acceso abierto
    • Documentación de la obra de Marionetas de Barcelona : 1944-1989 

      Travieso González, Teresa
      Estudio / informe / memoria
      1989
      Acceso abierto
      Sumari: Nota preliminar -- Resumen histórico -- Aportación de H. V. Tozer al teatro de marionetas -- Marionetas de Barcelona H. V. Tozer -- Entidades que cedieron locales a Marionetas de Barcelona H. V. Tozer -- Mejoras ...
    • La dona incompleta 

      Plana, David
      Libro
      Institut del Teatre, 2001
      Acceso abierto
      «El protagonista és un personatge a qui de mica en mica se li ha enfonsat el món: no té casa ni diners, esta separat, la seva filla el menysprea... L'única cosa que li resta és el seu imaginari, la seva capacitat d'inventar. ...
    • Les dones sàvies 

      Molière
      Libro
      Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona, 1994
      Acceso abierto
    • Dos textos de Josep Pous i Pagès 

      Pous i Pagès, Josep
      Libro
      Institut del Teatre, 2021-06
      Acceso abierto
      L’endemà de bodes (1904) és una obra de la primera època, l’estrictament modernista, que es caracteritza, d’una banda, per la producció d’una sèrie de drames de tesi social — entre d’altres, L’Enemic i El mestre nou, ambdues ...