• Estratègies artístiques d’una multitud comuna: la dansa des de la perspectiva d’Antonio Negri 

      Casterà, Blanca
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2021, Núm. 46
      Acceso abierto
      <p>Aquest article explora la relació entre la dansa contemporània i la teoria artística d’Antonio Negri, una relació des de la qual es reconeix la convergència entre dansa i política. L’anàlisi política en la dansa és un ...
    • Estrenes al Teatro Romea de Barcelona. I. Setembre-decembre de 1865 

      Equip de redacció,
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1972, Núm. 15
      Acceso abierto
    • Estructura i funcions a l'obra dramàtica. Anàlisi d'«El retaule del flautista» 

      Broch, Àlex
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1976, Núm. 21
      Acceso abierto
    • Evocación de Antonia Mercé «La Argentina»: Palabras de ofrecimiento 

      Díaz-Plaja, Guillermo
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1958, Núm. 3
      Acceso abierto
    • Evolución del teatro japonés 

      Tsunoda, Katsuhiko
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1963, Núm. 9
      Acceso abierto
    • Ètica i política al teatre de Galdós. Aproximació a «Casandra» i «Sor Simona» 

      Doménech, Ricardo
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1974, Núm. 18
      Acceso abierto
    • És possible reproduir el nas de Cleópatra? 

      Melendres, Jaume
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1985, Núm. 27
      Acceso abierto
      <p>Theatre has often wondered if it is possible to reproduce history. Shakespeare, Schiller and Victor Hugo tried to achieve this purpose and, from another point of view, · on November the 7th 1920, six thousand actors ...
    • Fàbregas, autor teatral 

      Benet i Jornet, Josep Maria
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
      L’etapa d’en Xavier Fàbregas com a dramaturg ha quedat semioblidada, sepultada sota la seva trajectòria posterior de crític i historiador del teatre català. En canvi, fins a la meitat dels anys seixanta, l’objectiu més ...
    • Fàbregas: la necessitat de lluitar, la vocació de saber (aproximació a un compromís intel·lectual) 

      Benach, Joan-Anton
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1989, Núm. 30
      Acceso abierto
      L’esperit reservat d’en Fàbregas constituí en bona part l’actitud que el personatge adoptà per defensar una independència radical respecte a moviments i grups que conformaven el seu entorn. En Fàbregas s’«alinea amb les ...
    • Federico García Lorca: dramaturg o director? 

      Cámara, Isabel
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1984, Núm. 24
      Acceso abierto
      <p>In his book&nbsp;<em>Federico y su mundo,&nbsp;</em>Francisco García Lorca contends that the stage in his brother's plays “ ... opens up not only towards the spectator but towards an afterlife surrounding the stage”. ...
    • Fenomenologia i semiòtica del teatre 

      Marty, Robert
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1983, Núm. 23
      Acceso abierto
      <p>This article attempts to show that Ch. S. Peirce's phenomenology and semiotics can help in approaching in scientific terms the theory of drama (and more generally speaking of entertainment), thus providing an answer to ...
    • Fernand Shirren i els moviments del ritme 

      Àvila, Raimon
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2007, Núm. 32
      Acceso abierto
    • Fernand Shirren y los movimientos del ritmo 

      Àvila, Raimon
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2007, Núm. 32
      Acceso abierto
    • FFF: The Friendly Face of Fascism. Per una estètica dels dispositius 

      de Naeyer, Roger Bernat; Fratini, Roberto
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2019, Núm. 44
      Acceso abierto
      <p>Manifest de la companyia teatral The Friendly Face of Fascism creada l’any 2008 per Roger Bernat i altres, on s’elaboren les directrius d’una estètica dels dispositius.</p>
    • Ficció - La mare dels sentiments 

      Schmutz, Christina; Wagner-Lippok, Frithwin
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2011, Núm. 38
      Acceso abierto
    • Ficción - La madre de los sentimientos 

      Schmutz, Christina; Wagner-Lippok, Frithwin
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2011, Núm. 38
      Acceso abierto
    • Fluxus & Zaj 

      Ferrer, Esther
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
      Acceso abierto
      <p><span style="font-weight: 400;">Aquest text presenta els moments més actius del grup FLUXUS durant la primera meitat dels anys seixanta. Després de fer un repàs dels noms més significatius, les actituds, els manifests ...
    • Fragmentació d’una cultura: la política lingüística dels teatres valencians a partir d’un repàs de les produccions teatrals des del 2008 fins al 2021 

      Serra Gómez, Clàudia
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2022, Núm. 47
      Acceso abierto
      <p>Quina és la situació del teatre en català al País Valencià? Es considera que el teatre valencià forma part del conjunt del teatre català? Per respondre aquestes preguntes caldrà fer abans un breu recorregut per les ...
    • Frègoli, Brossa i el «music hall» 

      Guasch, Sebastià
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1972, Núm. 16
      Acceso abierto
    • Futur de l’espectador davant l’espectacle 

      Fàbregas, Xavier
      Artículo
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1983, Núm. 23
      Acceso abierto
      <p>Cinema, drama and television are languages composed of some groups of signs, and we will only be able to know the specific character of each entertainment if before we can define them separately. Between drama and cinema, ...