Exploració Publicacions de la comunitat acadèmica de l'IT per autor "Mestres, Albert"
Ara es mostren els documents 1-8 de 8
-
Brossa-Mestres Quadreny: cinquanta anys de cordada
Mestres, Albert
Capítol de llibre
Irradiacions brossianes
Accés obertLa cordada és la formació que fan servir els escaladors lligats els uns als altres per enfilar-se als cims més alts.Així és com caldria anomenar la relació artística que han mantingut Joan Brossa i el meu pare, Josep Maria ... -
Entre el segle XX i el segle XXI
Mestres, Albert
Contribució a congrés
2018
Accés obert -
Una fantasma com n'hi ha poques, de Màrius Torres: influències i estructura dramàtica
Mestres, Albert
Contribució a congrés
2018
Accés obertEl 1935, Màrius Torres (1910-1942), abans d'ingressar al sanatori de Puig d'Olena, va escriure una única obra de teatre, Una fantasma com n'hi ha poques, publicada per primer cop el 2007, amb una introducció de Miquel ... -
La imatge digital en escena. De la banalització a la interacció
Mestres, Albert
Contribució a congrés
2015
Accés obert -
Metàfora poètica
Mestres, Albert
Capítol de llibre
Poesia escènica XVIII. La realitat i les seves substitucions
Accés obertPròleg al volum XVIII de la poesia escènica de Joan Brossa, analitza els mecanismes creatius de teatre brossià i com s'apliquen aquests a les obres que conté el volum. -
«S'alçarà la cortina»: espai i lloc a la Tragicomèdia pastoral d'amor, firmes i pordia de Francesc Fontanella
Mestres, Albert
Contribució a congrés
2018
Accés obertEn aquest article ens proposem primer rastrejar !'origen i l'evolució d'un codi d'entrades i sortides de l' escenari que, en la nostra opinió, perdura des del naixement del teatre classic aterres fins al segle XIX. En ... -
El teatre breu com a laboratori creatiu
Mestres, Albert
Capítol de llibre
2013
Accés obert -
El teatre domesticat: Teatre, poder i espai públic. Una reflexió
Mestres, Albert
Capítol de llibre
Dramatúrgies contemporànies per a la igualtat: autories, escenificacions, recepcions. Una visió comparatista
Accés obertReflexió al voltant de les complexes relacions històriques entre el teatre o l'espectacle i el poder, que sempre s'ha servit del primer com a eina d'adoctrinament i d'ostentació.