Now showing items 1-4 of 4

    • Diàlegs entorn les pedagogies des de la dansa ( Aprendre a ensenyar) 

      Conservatori Superior de Dansa; Institut del Teatre
      External research report
      2021
      Open Access
      El Fòrum de pedagogia de la dansa va tenir lloc a l’Auditori de l’Institut del Teatre de Barcelona i es va retransmetre en directe els divendres: 13.11.2020: Pensar la pedagogia / Concha Fernández-Martorell, Mar Medina i ...
    • La màscara en la pedagogia actoral: tipus de màscara i transversalitat pedagògica 

      Cirer Ferrà, Pau
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      Volem contribuir a «Re-Caminant l’escena» mitjançant la recerca de nous coneixements en la formació de l’actor. La nostra exposició es deriva de l’extrapolació de certs elements de la pràctica teatral. Metodològicament, ...
    • La rítmica Dalcroze, mètode en evolució de la formació musical per a les arts escèniques 

      Fernández, Neus
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      L’any 1910, Émile Jaques-Dalcroze va fundar el primer institut de rítmica a Hellerau, Dresden, Alemanya. Mary Wigman, Adolph Appia, Joan Llongueres, entre d’altres, es van formar en aquest centre. Posteriorment, el mestre ...
    • Revisió de la pedagogia en la formació d’escenògrafs al segle XXI 

      Solanilla i Roselló, Anna
      Article
      Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
      Open Access
      El títol d’aquest treball encapçala una reflexió analítica i comparativa sobre quina hauria de ser la formació de l’escenògraf avui. Revisa el model pedagògic que actualment s’està desenvolupant a l’Escola Superior d’Art ...