dc.contributor.author | Mestres, Albert | ca |
dc.contributor.other | Departament de Dramatúrgia, Escenificació i Coreografia | ca |
dc.date.accessioned | 2019-03-13T10:52:01Z | |
dc.date.available | 2019-03-13T10:52:01Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11904/1039 | |
dc.description.abstract | En aquest article ens proposem primer rastrejar !'origen i l'evolució d'un codi d'entrades i
sortides de l' escenari que, en la nostra opinió, perdura des del naixement del teatre classic
aterres fins al segle XIX. En segon lloc, volem demostrar, a partir de la convenció espacial
en que s'insereix i l'ús de l' espai que s'hi fa, amb una analisi de totes les entrades i sortides
marcades per les acotacions que conté, que la Tragicomedia pastoral d'amor, firmesa i porfia
no solament va ser escrita per ser representada, sinó per a una representació concreta. A
més, volem plantejar la hipotesi que, donat el moment de redacció i de representació de
la Tragicomedia, durant la Revolució Catalana entre el 1640 i el 1650, s'hi amaga una
intencionalitat política. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Fontanella, lloc, espai, teatre grec, teatre romà, teatre barroc, política | ca |
dc.title | «S'alçarà la cortina»: espai i lloc a la Tragicomèdia pastoral d'amor, firmes i pordia de Francesc Fontanella | ca |
dc.type | Conference lecture | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.audience.mediator | Escola Superior d'Art Dramàtic | ca |