• en
    • català
    • español
    • English
    • LoginRegister
  • English 
    • català
    • español
    • English
  • Login
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
View Item 
  •   RedIT Home
  • Estudis escènics, articles
  • 2021: Núm.: 46
  • View Item
  •   RedIT Home
  • Estudis escènics, articles
  • 2021: Núm.: 46
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teatralidades fantasmales: el espectro de lo público en la obra de Oscar Masotta y Dora García

Thumbnail
View/Open
694-2292-1-PB (2)_esp.pdf (342.0Kb)
694-2293-1-PB (1)_eng.pdf (329.7Kb)
  View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Cornago, Óscar
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2021, Núm. 46
Document typeArticle
Abstract
<p>Este artículo analiza la situación como una categoría estética y un modo de&nbsp;creación de un&nbsp; entorno público. La pone en diálogo con los niveles de la representación&nbsp;y la acción. Se estudia la teatralidad de la situación, es decir, sus&nbsp;mecanismos de representación específicos&nbsp; &nbsp;los modos de relación que plantea.&nbsp;Este planteamiento se concreta, a nivel histórico, a través de dos contextos distintos:&nbsp;la recepción del happening en Argentina en los años sesenta, impulsada&nbsp;por Oscar Masotta; y la recuperación de la obra de este último, por Dora García,&nbsp;a través del proyecto&nbsp;<em>Segunda vez</em>&nbsp;(2014-2018).</p>
 
<p>This article analyses the situation as an aesthetic category and a way of creating&nbsp;a public environment, relating it with the levels of representation and action.&nbsp;It examines the theatricality of the situation; that is, its specific representation&nbsp;mechanisms and the modes of relationship it poses. This approach is specified,&nbsp;at a historical level, through two different contexts: the reception of the happening&nbsp;in Argentina in the 1960s, promoted by Oscar Masotta, and the revival of&nbsp;the latter's work, by Dora García, through the project&nbsp;<em>Segunda vez</em>&nbsp;(2014-2018).</p>
 
Access conditionsOpen Access
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1256
ISSN2385-362X , 0212-3819
Collections
  • 2021: Núm.: 46 [21]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | All rights reserved | Legal warning
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RedITCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordsDepartmentsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordsDepartments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | All rights reserved | Legal warning
Contact Us | Send Feedback