• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1988: Núm.: 29
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1988: Núm.: 29
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Els límits de la «performance» des de perspectives teatrals. Conversa amb Albert Vidal

Thumbnail
Visualitza/Obre
EE_vol_29_pag197_els límits de la performance_OCR.pdf (7.327Mb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Abellán, Joan
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1988, Núm. 29
Tipus de documentArticle
Abstract
<p>The performance is a new attitude of interpretation andadventure which asks from the audience a different reading, a very different reading from the one asked by a conventional performance or avant-garde. A reading which comes from the tragic bottom of the inner attitude of human beings where the interest of emotions and feelings are above individual protagonism. A perception which requires, on the art of the performer and the audience, sorne distance. That is Albert Vidal's strictly personal point of view, a Catalan creator who, in a corversation about the limits of the performance from a theatrical viewpoint, explains his conception of the performance as the key to contemporary reading, the commitment of the artist of the future and the role of the audience in it. Albert Vidal's background is full of complete personal creations which come from the mime and progressively break with the conventional theatrical relationship in arder to bring theatrical languages to the limits of their imaginary conventions, those involving them in an integral play with perception.&nbsp;<em>L'aperitiu</em>,&nbsp;<em>Cos</em>,&nbsp;<em>Pare Antropològic</em>,&nbsp;<em>Home Urbà</em>,&nbsp;<em>El venedor de gelats</em>&nbsp;and the recent&nbsp;<em>Exposició viva de 40 personatges</em>, where he does not act, are his most famous productions, sorne of which have been widely diffused in several countries.</p>
Condicions d'accésAccés obert
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1333
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 1988: Núm.: 29 [15]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris