• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1986: Núm.: 28
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1986: Núm.: 28
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Els pipirondos. Tot allò que recordo del grup teatral La Pipironda.

Thumbnail
Visualitza/Obre
EE_vol_28_pag009_los pipirondos.pdf (6.488Mb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Candel, Francesc
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
Tipus de documentArticle
Abstract
<p>The “pipirondos” group has been quite great in number. We used to perform at the bars of some districts. Nobody has ever got away from playing a part; I have played the part of El Candel in&nbsp;<em>La batalla del Verdún&nbsp;</em>by Jose M. Rodríguez Méndez. La Pipironda, under the direction of Àngel Carmona, never dies. Its beginning goes back to 1957 with the creation of the Teatro Popular de Sala y Alcoba, by Àngel Carmona and Florenci Clave, and the meetings which some friends used to held at various bars in Barcelona once a week. A printed sheet called «La Pipironda» began also to be published. In its first phase the group’s repertory consisted of&nbsp;<em>La estratosfera&nbsp;</em>by Pedro Salinas,&nbsp;<em>Navidad&nbsp;</em>by Gregorio Martínez Sierra,&nbsp;<em>El mestre de minyons&nbsp;</em>by Feliu i Codina and the&nbsp;<em>Auto de la donosa tabernera&nbsp;</em>by Jose M. Rodríguez Méndez; this last play has been performed more thana thousand times. From 1959 till 1967 the group is in its fullest swing. In 1961 they go on tour to Vitoria, Baracaldo, Mieres, Oviedo, etc. Àngel Carmona is still alone and in1980 he takes up again the theatre with a&nbsp;<em>King Lear&nbsp;</em>at the Cafe Central in Girona street. Afterwards there have followed<em>&nbsp;Lysistrata&nbsp;</em>and&nbsp;<em>Amor de Don Perlimplin con Belisaen su jardín.&nbsp;</em>If I had money I would become a Maecenas and would say to Àngel Carmona: take up the theatre, only the theatre, as you like, don’t do anything else.</p>
Condicions d'accésAccés obert
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1336
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 1986: Núm.: 28 [9]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris