• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1986: Núm.: 28
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1986: Núm.: 28
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscant les arrels

Thumbnail
Visualitza/Obre
EE_vol_28_pag027_buscant les arrels.pdf (5.612Mb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Munné-Jordà, Antoni
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
Tipus de documentArticle
Abstract
<p>He would live in Barcelona and visit the districts occupied by marginal immigrants; then he would go over the districts of the autochthonous population. Madrid has not got such sharp contrats despite the great number of foreigners who live there (Negros, Chineses, etc.). Angel Carmona set up a small group of theatre called La Pipironda which at first was composed of non-Catalan people. Its first name was Teatro de Sala y Alcoba. Carmona would try to look for our roots and harmonize the fact of being native of Barcelona and Catalan with the Spanish traditionalism. We would refuse cosmopolitism as a compulsory model. I began to collaborate early with the&nbsp;<em>Auto de la donosa tabernera.&nbsp;</em>Politics would mixed up with the theatre and the police began to rush into the performances. I still wrote another play,&nbsp;<em>La batalla del Verdún,&nbsp;</em>on the occasion of the 5th anniversary of La Pipironda. On remembering those times, you are amazed to see that Carmona has vanished and the homage he deserves has never been rendered to him. The independent theatre has followed another way, that of the “internationalism”, which differs from the one we would support. Now we can see the results: the theatre is going through a bad period.</p>
Condicions d'accésAccés obert
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1337
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 1986: Núm.: 28 [9]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris