• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1986: Núm.: 28
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 1986: Núm.: 28
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El personatge i el director d'escena en el trebgall amb els clàssics

Thumbnail
Visualitza/Obre
EE_vol_28_pag089_el personatge i el director d'escena.pdf (6.145Mb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Heras, Guillermo
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 1986, Núm. 28
Tipus de documentArticle
Abstract
<p>The theatre cannot get free of its relationships with anthropology, semiology, psychoanalysis, audio-visuals, etc. The solution is not, despite the opinion of some producers, stagings which cost several millions of pesetas and mechanisms which create in the audience the idea of «practically» seeing a movie. There is no real character beyond a precise staging or the linguistic reading of a dramatic work. That is the reason why the producer should be considered the author of a performance. The most exciting enterprise for the producers of the 20th century is the reading of the classics. Jouvet, Taïrov, Craig, Meierhold, Artaud, Grotowski and Brecht have shown their interest in them. All civilized countries, except for Spain, are very interested in the classics. The concept of character is a crossroads which raises more questions than answers. Staging is a synthesis work and it does not make any sense to talk about a character as an imaginary being created only by -an author. Nowadays there are as many «characters» of the same «character» as stagings in the theatres of all over the world. The theatre should give dynamic answers to the complex social development.</p>
Condicions d'accésAccés obert
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1340
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 1986: Núm.: 28 [9]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris