• ca
    • català
    • español
    • English
    • Inicia la sessióRegistre
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2022: Núm.: 47
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Estudis escènics, articles
  • 2022: Núm.: 47
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dissolució

Thumbnail
Visualitza/Obre
EES47-PUCHADES-CAT.pdf (80.89Kb)
EES47-PUCHADES-ENG.pdf (81.23Kb)
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Puchades Hernandez, Xavier
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2022, Núm. 47
Tipus de documentArticle
Abstract
<p>Des de la revisió de diversos projectes escènics on l’autor ha participat entre 2000 i 2021, es proposa una reflexió sobre el vincle que s’estableix entre el concepte d’autoria i els processos i models de producció actuals. Des de l’autoria, ¿és encara possible aconseguir una trobada d’imaginacions, propera a l’enamorament, amb els receptors de l’obra escènica? ¿Fins a quin punt és necessari reivindicar hui una creació intersubjectiva per poder aprofundir en la complexitat de la realitat actual i evitar l’abducció dels mecanismes del mercat? ¿Convé trobar models de creació que, a més de ser col·lectius, no acceleren les recerques d’investigació ni aspiren a resultats comercials? Aquestes són algunes de les preguntes que l’autor es planteja a partir de la seua dissolució com a creador individual en processos compartits amb altres creadors, col·lectius o comunitats, on es poden barrejar també professionals i persones habitualment exclosos de l’escenari. Aquesta dissolució potencia, d’alguna manera, la idea central d’aquesta comunicació: tota obra hauria de ser una trobada de veus.</p>
 
<p>By reviewing several stage projects in which the playwright participated between 2000 and 2021, we propose a reflection on the link established between the concept of authorship and current production processes and models. From the perspective of authorship, is it still possible to achieve a meeting of imaginations, similar to falling in love, with the audience of the stage production? To what extent is it necessary now to argue for an intersubjective creation in order to delve more deeply into the complexity of today's reality and avoid being abducted by market mechanisms? Is it appropriate to find creative models that, in addition to being collective, do not accelerate research or aspire to commercial results? These are some of the questions that the playwright raises from his dissolution as an individual creator in processes shared with other creators, groups or communities, where professionals and people usually excluded from the stage can also come together. In some way, this dissolution enhances the central idea of this paper: every play should be a meeting of voices.</p>
 
Condicions d'accésAccés obert
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/1519
ISSN2385-362X , 0212-3819
Col·leccions
  • 2022: Núm.: 47 [18]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot RedITComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartamentsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsParaules clauDepartaments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris