Analphabetic Writing: Choreography after Derrida

Visualitza/ Obre
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
López Esteve, Oriol (Departament de Teoria i Història de les arts escèniques; Escola Superior d'Art Dramàtic; Conservatori Superior de Dansa)
Eds. Marta Segarra i Laurent Milesi. Word and Text. A Journal of Literary Studies and Linguistics. 2024, Vol. XIV(What Remains Today – Jacques Derrida).
Tipus de documentArticle
IdiomaAnglès
Abstract
Durant dècades, Jacques Derrida i les seves obres s'han considerat inadequats per parlar de dansa, performance o assumptes corporals. Aquest article qüestiona tal creença i torna a llegir el corpus de Derrida amb l'objectiu de redescriure gramaticalment la coreografia. Aquesta elaboració teòrica pren com a punt de partida els textos del filòsof sobre dansa i escriptura no fonètica, tot considerant també les lectures i crítiques que han fet els estudiosos de la dansa respecte a la deconstrucció i l'obra de Derrida. Tenint en compte la distinció a 'De la grammatologie' (1967) entre "escriptura estreta" i "escriptura en general", examinaré la notació de la dansa com a escriptura de dansa estreta i rebutjaré la idea que és l'única manera de concebre la coreografia. Més enllà del prejudici contra la coreografia sorgit al segle XIX i reforçat al tombant del segle XXI, és possible redecriure l'escriptura coreogràfica en tant que 'espacement', més proper a la concepció de l'escriptura als textos de Derrida sobre Antonin Artaud o a 'Penser à ne pas voir. Écrits sur les arts du visible' (2013). Finalment, l'article demostrarà l'elaboració teòrica mitjançant un breu examen del cas de la ballarina moderna nord-americana Loie Fuller.
Condicions d'accésAccés obert
Paraules clauCoreografia - Filosofia, Teoria de la dansa, Deconstrucció, Jacques Derrida, Loïe Fuller
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-doi10.51865/JLSL.2024.09
Col·leccions
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest document: