dc.contributor.author | López Esteve, Oriol | ca |
dc.contributor.other | Departament de Teoria i Història de les arts escèniques | ca |
dc.date.accessioned | 2025-06-13T12:15:53Z | |
dc.date.available | 2025-06-13T12:15:53Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11904/1600 | |
dc.description.abstract | Durant dècades, Jacques Derrida i les seves obres s'han considerat inadequats per parlar de dansa, performance o assumptes corporals. Aquest article qüestiona tal creença i torna a llegir el corpus de Derrida amb l'objectiu de redescriure gramaticalment la coreografia. Aquesta elaboració teòrica pren com a punt de partida els textos del filòsof sobre dansa i escriptura no fonètica, tot considerant també les lectures i crítiques que han fet els estudiosos de la dansa respecte a la deconstrucció i l'obra de Derrida. Tenint en compte la distinció a 'De la grammatologie' (1967) entre "escriptura estreta" i "escriptura en general", examinaré la notació de la dansa com a escriptura de dansa estreta i rebutjaré la idea que és l'única manera de concebre la coreografia. Més enllà del prejudici contra la coreografia sorgit al segle XIX i reforçat al tombant del segle XXI, és possible redecriure l'escriptura coreogràfica en tant que 'espacement', més proper a la concepció de l'escriptura als textos de Derrida sobre Antonin Artaud o a 'Penser à ne pas voir. Écrits sur les arts du visible' (2013). Finalment, l'article demostrarà l'elaboració teòrica mitjançant un breu examen del cas de la ballarina moderna nord-americana Loie Fuller. | ca |
dc.format.extent | 19 p. | ca |
dc.language.iso | eng | ca |
dc.relation.ispartof | Eds. Marta Segarra i Laurent Milesi. Word and Text. A Journal of Literary Studies and Linguistics. 2024, Vol. XIV(What Remains Today – Jacques Derrida). | ca |
dc.relation.uri | https://www.academia.edu/126331720/Analphabetic_Writing_Choreography_after_Derrida | ca |
dc.relation.uri | https://jlsl.upg-ploiesti.ro/site_engleza/documente/documente/Arhiva/Word_and_Text_2024/09_Lopez_Esteve.pdf | ca |
dc.relation.uri | https://orcid.org/0000-0002-8838-4226 | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Coreografia - Filosofia | ca |
dc.subject | Teoria de la dansa | ca |
dc.subject | Deconstrucció | ca |
dc.subject | Jacques Derrida | ca |
dc.subject | Loïe Fuller | ca |
dc.title | Analphabetic Writing: Choreography after Derrida | ca |
dc.type | Article | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.identifier.doi | 10.51865/JLSL.2024.09 | |
dc.audience.mediator | Escola Superior d'Art Dramàtic | ca |
dc.audience.mediator | Conservatori Superior de Dansa | ca |