Flexionar la diferència sexual amb els cossos. Escriptura i cos textual en la dansa

Visualitza/ Obre
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
López Esteve, Oriol (Departament de Teoria i Història de les arts escèniques; Escola Superior d'Art Dramàtic)
Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona, 2023. 126 p.Col·lecció CRIC
Tipus de documentLlibre
IdiomaCatalà
Abstract
Des dels anys setanta del segle XX, la creació i el pensament —especialment el vinculat als estudis feministes— han provat de copsar la corporalitat i la sexualitat en els textos literaris. Invertint l’objecte d’anàlisi i dialogant amb les obres de Jacques Derrida i Hélène Cixous, aquest assaig indaga de quina manera, en la dansa, els cossos queden travessats per una escriptura —la coreografia— que flexiona la seva diferència sexual. L’autor se centra en l’obra de la ballarina modernista Loïe Fuller, que desconstrueix les nocions de presència, unicitat i veritat en què es fonamenta el règim identitari modernista i, mitjançant l’ús del vestuari i d’elements lumínics i escenogràfics, es fusiona amb l’espai i aconsegueix que es confonguin natura i tècnica, llum i matèria. A diferència d’altres ballarines de l’època més conegudes, com Isadora Duncan o Ruth Saint Denis, Fuller posa en marxa una escriptura coreogràfica que trastoca la definició dels cossos de les dones, qüestiona l’essencialisme majoritari en l’escena moderna i ofereix un model coreopolític de lectura i d’escriptura vàlid també per a la dansa d’avui dia.
Notes
2023, Flexionar la diferència sexual amb els cossos. Escriptura i cos textual en la dansa (1ª edició).
Condicions d'accésAccés obert
Paraules clauDansa, Deconstrucció, Jacques Derrida, Hélène Cixous, Loïe Fuller, Teoria de la dansa, Feminisme, Estudis de gènere
ISBN978-84-1050-023-5
Col·leccions
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest document:


