Publicacions de la comunitat acadèmica de l'IT: Envíos recientes
Mostrando ítems 21-40 de 88
-
El teatre domesticat: Teatre, poder i espai públic. Una reflexió
Capítulo de libro
Dramatúrgies contemporànies per a la igualtat: autories, escenificacions, recepcions. Una visió comparatista
Acceso abiertoReflexió al voltant de les complexes relacions històriques entre el teatre o l'espectacle i el poder, que sempre s'ha servit del primer com a eina d'adoctrinament i d'ostentació. -
El test del dibujo de la figura humana como instrumento de evaluación de una sesión de danza creativa en personas con demencia
Capítulo de libro
La investigación en danza. 2018
Acceso abierto -
«S'alçarà la cortina»: espai i lloc a la Tragicomèdia pastoral d'amor, firmes i pordia de Francesc Fontanella
Comunicación de congreso
2018
Acceso abiertoEn aquest article ens proposem primer rastrejar !'origen i l'evolució d'un codi d'entrades i sortides de l' escenari que, en la nostra opinió, perdura des del naixement del teatre classic aterres fins al segle XIX. En ... -
Entre el segle XX i el segle XXI
Comunicación de congreso
2018
Acceso abierto -
Metàfora poètica
Capítulo de libro
Poesia escènica XVIII. La realitat i les seves substitucions
Acceso abiertoPròleg al volum XVIII de la poesia escènica de Joan Brossa, analitza els mecanismes creatius de teatre brossià i com s'apliquen aquests a les obres que conté el volum. -
Improvisación en el Flamenco/ Improvisación con el Flamenco/ Improvisación desde el Flamenco
Artículo
ANDA Zeitschrift für Flamenco, 2018
Acceso abierto -
Una fantasma com n'hi ha poques, de Màrius Torres: influències i estructura dramàtica
Comunicación de congreso
2018
Acceso abiertoEl 1935, Màrius Torres (1910-1942), abans d'ingressar al sanatori de Puig d'Olena, va escriure una única obra de teatre, Una fantasma com n'hi ha poques, publicada per primer cop el 2007, amb una introducció de Miquel ... -
Principals personatges de la Commedia dell’Arte (Dossier pedagògic)
Estudio / informe / memoria
2011-09
Acceso abierto -
Principales personajes de la Commedia dell’Arte (Dosier pedagógico)
Estudio / informe / memoria
2011-09
Acceso abierto -
Fons patrimonials d'arts escèniques
Artículo
Ítem: Revista de Biblioteconomia i Documentació. 2009, Núm. 51
Acceso abiertoArticle que fa referència als fons patrimonials que es preserven al Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques. Es troba entre les pàgines 18 i 20 del número 51 de la revista Ítem, a l'apartat "A debat". -
La bibliothèque et le musée numérique du Centre de documentation et Musée des Arts de la scène (MAE) de l’Institut du théâtre
Comunicación de congreso
2008-08-25
Acceso abiertoComunicació realitzada durant el 27è Congrès de la Société Internationale des bibliothèques et musées des arts du spectacle a Glasgow on es presenta el Centre de Documentació i el Museu de les Arts Escèniques de l'Institut ... -
La col·lecció de titelles del Museu de les Arts Escèniques
Capítulo de libro
Comanegra, 2015
Acceso abiertoIntroducció al catàleg de l’exposició "Figures del desdoblament. Titelles, màquines i fils", realitzada a Arts Santa Mònica del 8 d’octubre del 2015 al 10 de gener del 2016. Una iniciativa d’IF Barcelona amb la col·laboració ... -
Papers de teatre
Artículo
2018-07-09
Acceso abierto -
A la sombra
Artículo
Revista digital "El blog del Grec"Blog del Grec : http://lameva.barcelona.cat/grec/es/blog/la-sombra
Acceso abierto -
Volver a las montañas
Artículo
2011-12
Acceso abierto -
El dibujo de la Figura Humana como instrumento de evaluación de la autoexigencia en alumnos de danza.
Capítulo de libro
Mahali. 2014
Acceso abiertoAlgunos estudiantes de danza presentan signos de autoexigencia que pueden provocar tensión y ser causa de ansiedad. En estos casos un profesor de danza con experiencia a través de la observación, podría identificar a los ... -
Evaluación de un proyecto piloto sobre discapacidad visual y danza.
Capítulo de libro
La Investigación en Danza en España. 2014
Acceso abiertoSe analiza el movimiento de 3 alumnos/as de danza con Discapacidad Visual (DV) entre 25 y 50 años. Dos de ellos andan con bastón, el tercero con la compañía de un perro guía. Se evalúan los cambios en el repertorio de ... -
Vivir las emociones a través de la danza creativa
Artículo
Eufonía. 2017, Núm. 71
Acceso abiertoLa danza creativa da la oportunidad de vivir las emociones desde el propio cuerpo en movimiento. Al practicarla se aprende a reconocer las propias emociones, a identificar las de los demás y a tener la capacidad de ... -
La danza y su repercusión emocional en personas con discapacidad intelectual
Capítulo de libro
OUC. 2016
Acceso abiertoEl presente capítulo muestra que la práctica de la danza, y en concreto la danza creativa, puede repercutir positivamente en el conocimiento del propio cuerpo, en la ampliación del repertorio de movimiento y en el desarrollo ... -
El dibuix de la figura humana com a llenguatge expressiu
Artículo
Aloma. Revista de Psicologia i Ciències de l'Educació.2007. Núm. 21
Acceso abiertoEl dibujo de la figura humana utilizado como lenguaje expresivo se puede contemplar en diferentes exposiciones artísticas como fuente de información histórica en donde se relacionan las vivencias personales con su ...