Cap a una dramatúrgia diferencial: obrint la dimensió escriptural de la dansa
Metadata
Show full item record
López Esteve, Oriol (Departament de Teoria i Història de les arts escèniques; LEGS—Laboratoire d'Études de Genre et de Sexualité; Escola Superior d'Art Dramàtic)
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2023, Núm. 48
Document typeArticle
LanguageCatalan
Abstract
La tasca del present article és aprofundir en la crítica al paradigma que do-mina en la dansa del segle xx —especialment quant a la seva relació amb la noció d’identitat— a partir d’allò que anomenarem la «dramatúrgia de la diferència». Aquest tipus de dramatúrgia, com s’argumentarà, aprofundeix en la revisió ontològica de la dansa i potencia l’estatut escriptural de la coreografia. Finalment, per a exemplificar el desenvolupament d’aquesta estratègia dramatúrgica, analitzarem el cas de la ballarina i creadora Loïe Fuller
Access conditionsOpen Access
KeywordsDramatúrgia, Dansa moderna, Deconstrucció, Diferència, Loïe Fuller
ISSN2385-362X
Collections
The following license files are associated with this item: