Cap a una dramatúrgia diferencial: obrint la dimensió escriptural de la dansa
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
López Esteve, Oriol (Departament de Teoria i Història de les arts escèniques; LEGS—Laboratoire d'Études de Genre et de Sexualité; Escola Superior d'Art Dramàtic)
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2023, Núm. 48
Tipo de documentoArtículo
IdiomaCatalán
Resumen
La tasca del present article és aprofundir en la crítica al paradigma que do-mina en la dansa del segle xx —especialment quant a la seva relació amb la noció d’identitat— a partir d’allò que anomenarem la «dramatúrgia de la diferència». Aquest tipus de dramatúrgia, com s’argumentarà, aprofundeix en la revisió ontològica de la dansa i potencia l’estatut escriptural de la coreografia. Finalment, per a exemplificar el desenvolupament d’aquesta estratègia dramatúrgica, analitzarem el cas de la ballarina i creadora Loïe Fuller
Condiciones de accesoAcceso abierto
Palabras claveDramatúrgia, Dansa moderna, Deconstrucció, Diferència, Loïe Fuller
ISSN2385-362X
Colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: