• es
    • català
    • español
    • English
    • AccederRegistro
  • español 
    • català
    • español
    • English
  • Login
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
Ver ítem 
  •   Repositorio
  • Estudis escènics, articles
  • 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre
  • Ver ítem
  •   Repositorio
  • Estudis escènics, articles
  • 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Revisió de la pedagogia en la formació d’escenògrafs al segle XXI

Thumbnail
Ver/descargar
Article pàg. 167.pdf (605.8Kb)
  Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Solanilla i Roselló, Anna
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
Tipo de documentoArtículo
Resumen
El títol d’aquest treball encapçala una reflexió analítica i comparativa sobre quina hauria de ser la formació de l’escenògraf avui. Revisa el model pedagògic que actualment s’està desenvolupant a l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD) de l’Institut del Teatre de Barcelona i d’altres centres formatius d’escenografia a partir de contraposar el concepte escenogràfic tradicional, de comprensió constructiva i interpretativa, a un d’estètica performativa i postmodern. La tesi defensa que actualment les metodologies i els coneixements que estem utilitzant en la majoria de centres de formació en escenografia estan en decalatge amb la concepció de l’escena contemporània. Habitualment, les metodologies que s’apliquen en la formació de l’escenògraf encara es fonamenten massa en estratègies de disseny que bàsicament tenen en compte el sentit geomètric i interpretatiu de l’escenografia. Es tracta d’una concepció d’origen modern. Aquest fet implica que, entre altres coses, en la formació es deixin de banda conceptes d’espacialitat no interpretatives i restin marginals concepcions performatives com l’atmosfera. Al mateix temps, l’actual escenògraf en formació, poc en contacte amb les tècniques de comunicació que proporcionen els mitjans de comunicació de masses o l’art digital, perd la possibilitat d’enriquir la seva narrativitat mitjançant estratègies que ja fa molt de temps que han estat validades per l’escena i l’art contemporani. L’article vol establir els fonaments conceptuals i metodològics que ajudin a actualitzar el model pedagògic en la formació dels escenògrafs del segle xxi.
Condiciones de accesoAcceso abierto
Palabras claveEscenografia, pedagogia, concepció performativa, postmodern, Fabià Puigserver, Iago Pericot, disseny escènic, Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD)
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/795
ISSN2385-362X , 0212-3819
Colecciones
  • 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre [26]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Todos los derechos reservados | Aviso legal
Contacto | Sugerencias
 

 

Listar

Todo RedITComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosPalabras claveDepartamentosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosPalabras claveDepartamentos

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Todos los derechos reservados | Aviso legal
Contacto | Sugerencias