• en
    • català
    • español
    • English
    • LoginRegister
  • English 
    • català
    • español
    • English
  • Login
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre Institut del teatre Diputació de Barcelona RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
RedIT: reservori digital de l'Institut del Teatre
View Item 
  •   RedIT Home
  • Estudis escènics, articles
  • 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre
  • View Item
  •   RedIT Home
  • Estudis escènics, articles
  • 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Un projecte de tesi: ètica, poètica i subjectivitat en l’obra de Sarah Kane

Thumbnail
View/Open
Article pàg. 177.pdf (584.5Kb)
  View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Tirado Mauri, Marta
Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre. 2015, Núm. 41-42
Document typeArticle
Abstract
L’article explica els objectius de recerca, el marc teòric i les hipòtesis extretes en l’elaboració del projecte de tesi de l’autora durant el primer curs de doctorat. L’objectiu principal de la tesi és desxifrar i analitzar el subjecte ètic proposat per l’obra de Sarah Kane (1971- 1999) a partir de la identificació dels mecanismes poètics que el perfilen. La recerca vol demostrar que des de Blasted (1995) fins a 4.48 Psychosis (1999) hi ha hagut una evolució de la subjectivitat que es modifica d’acord amb la progressiva elaboració del gir ètic de l’autora i de la seva creixent atribució de responsabilitat a l’espectador. Com a conseqüència, s’estableix una relació de correspondència entre el canvi estètic que la dramatúrgia de Kane experimenta i la transformació de la subjectivitat que la identitat del «Jo» mostra. Partint del plantejament ètic de Lévinas (1961, 1974), segons el qual la identitat compromesa del subjecte només pot construir-se a través de la relació amb l’alteritat, l’estudi defensa que, en l’obra de Kane, la identitat del nou subjecte ètic només pot ser definida gràcies a la relació que aquest estableix amb els altres. Així, es desmarca dels principals teòrics que l’estudien com una entitat individual i aïllada, definida íntegrament des de la seva dimensió dramatúrgica i performativa física i mental, i el caracteritza mitjançant els vincles emocionals que la dramatúrgia de Kane estableix entre personatges i amb l’espectador mitjançant categories intersubjectives com el diàleg o la faula.
Access conditionsOpen Access
KeywordsSarah Kane, teatre britànic contemporani, Emmanuel Lévinas, ètica, subjectivitat, poètica.
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.11904/796
ISSN2385-362X , 0212-3819
Collections
  • 2015: Núm.: 41-42. El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l'Institut del Teatre [26]

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | All rights reserved | Legal warning
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RedITCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordsDepartmentsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordsDepartments

Copyright © 2019 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | All rights reserved | Legal warning
Contact Us | Send Feedback